رکن‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

لزوم تشدید فشار افکار عمومی بر مواضع رژیم صهیونیستی/ رژیم اشغالگر نگران از تغییر مواضع اروپایی‌ها

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: اروپایی‌ها طی سال‌های متمادی اقدام جدی جهت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، به خاطر در نظر گرفتن منافع رژیم صهیونیستی انجام نداد‌ه‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران  نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از مواضع اخیر کشورهای اروپایی علی الخصوص در جریان قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت رو به افزایش است و یکی از دغدغه‌های جدی این رژیم در سال جدید میلادی است.

غضنفر رکن آبادی کارشناس سیاست‌خارجی در این زمینه مطرح کرد: اسرائیلی‌ها از زمان اشغال فلسطین تاکنون اگرچه به قطعنامه ۱۸۱ سازمان ملل استناد می‌کنند که به موجب آن ۵۴ درصد خاک فلسطین به اسرائیلی‌ها تعلق می‌گرفت و ۴۴ درصد به فلسطینی‌ها اما در‌‌ همان سال، ۷۸ درصد را اشغال کردند و در سال ۱۹۶۷، ۲۲ درصد دیگر را اضافه کرده و اشغال آن‌ها صددرصد کامل شد.
 
وی افزود: این مراحل تا به امروز و با گذشت ۶۶ سال فراز و نشیب‌های زیادی‌داشته است در رابطه با مواضع امروز اروپایی‌ها در ارتباط با اسرائیلی‌ها واقعیت‌ این است که همه کشورهای دنیا به استثنای جمهوری اسلامی ایران فقط آن ۲۲% را اشغالی می‌دانند و اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ یعنی کرانه باختری، نوار غزه و قدس هم که در منطقه کرانه باختری واقع شده است .
 

سفیر سابق ایران در لبنان اظهار داشت: اروپایی‌ها که چنین مواضعی را دارند طی سال‌های متمادی اقدام جدی جهت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، به خاطر در نظر گرفتن منافع رژیم صهیونیستی انجام ندادند، این موضوع سال‌ها ادامه پیدا کرده و ما امروز می‌بینیم که بعد از ۶۶ سال با توجه به فشار گسترده افکار عمومی جهان و همچنین پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت و ضرباتی که بر رژیم اشغالگر صهیونیستی و ایادی آن وارد آمده است موجب شده که سال‌های گذشته قطعنامه‌های متعددی به نفع فلسطین صادر شود.
 
رکن آبادی در ادامه بیان کرد: قطعنامه ۲۴۲ و ۳۳۸ که تاکید بر خروج بدون قید و شرط اسرائیلی‌ها از اراضی ۱۹۶۷ دارد از این جمله‌اند، که گرچه آنها بخشی از سرزمین اشغالی را اشغال شده می‌دانند، اما در طی سال‌های متمادی اقدام قابل توجهی انجام ندادند.
 
وی افزود: تاکنون در مورد ۲۲% ذکر شده در بالا هم اقدام جدی صورت نگرفته است و می‌بینیم که بعد از ۶۶ سال به دلیل فشار افکار عمومی و پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت یک حرکت از سوی کشورهای اروپایی نسبت به فلسطین صورت گرفته است، اما در ‌‌نهایت کار حتی اگر تمام این اقدامات هم صورت بگیرد تا وقتی که نیت و اراده جدی بر اتخاذ چنین رویکردی نباشد،همه این تلاش‌ها بی‌فایده است.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: همانطور که شاهد هستید در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی که در جنگ ۲۲ روزه غزه مرتکب شد، هیچ اقدام عملی در مورد آن صورت نگرفت و یا چه قطعنامه‌های دیگری که مهم‌تر و الزام آور‌تر از قطعنامه‌هایی که تابه حال صادر شده، این‌ها هیچ گونه ضمانت اجرایی تاکنون نداشته‌اند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: اتخاذ این مواضع باعث افزایش فشار افکار عمومی بر مواضع رژیم صهیونیستی خواهد شد و در ‌‌نهایت در یک بحران روحی روانی قرار خواهد گرفت اما نکته مهم‌تر این است که با نگران شدن رژیم صهیونیستی اتفاقی رخ نمی‌دهد و تا زمانی که یک اراده جدی برای اجرایی کردن قطعنامه‌های الزام آور بین المللی وجود نداشته باشد، هیچ تغییری را در ارتباط با رژیم صهیونیستی مشاهده نخواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار