کارشناس امور دریایی گفت: داشتن یک ناوگان دریایی توانمند و تقویت بخش‌های مختلف آن می‌تواند به استقلال یک کشور کمک کند؛ از صنعت ساخت کشتی گرفته تا حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، همه و همه در صورتی که کوچک‌ترین ضعف و نقصانی در روند فعالیت خود داشته باشد.

حسن سوری کارشناس امور دریایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: صنعت حمل‌ونقل از آن جهت که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر همه بخش‌های کشور تأثیرگذار است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های حوزه حمل‌ونقل دریایی، تعمیر کشتی و شناورهایی است که در این ناوگان مورد استفاده می‌شود. مراکز معتبر تعمیر کشتی در ایران و جهان مقوله‌ای است که حمل‌ونقل دریایی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، چرا که مالکان کشتی برای حفظ و نگهداری کشتی نیاز به تعمیر آن دارند.

سوری در ادامه گفت: کارشناسان معتقدند که ایران در صنعت ساخت کشتی بسیار توانمند است. ایران در صنعت تعمیر کشتی بسیار توانمند است. بسیاری از کارخانه‌‌های کشتی‌‌سازی در ایران امکانات مخصوص تعمیر کشتی را دارند و در واقع زمانی که از یک کارخانه کشتی‌سازی صحبت می‌شود منظور کارخانه کشتی‌سازی و تعمیرات شناور است، چرا که تعمیر کشتی یک بخش جدانشدنی از صنعت کشتی‌سازی است.

بر اساس نظر برخی از کارشناسان دریایی اگرچه شرکت‌های کشتیرانی ایرانی در منطقه‌ای نخست و در جهان جزو کشورهای مطرح هستند، اما در بخش ساخت و تعمیر کشتی کمی از قافله جهانی عقب مانده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار