کارشناس ارشد مدلسازی کشتی گفت: صنعت کشتی‌سازی در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است و برای رونق این صنعت نیازمند بودجه هستیم تا از وابستگی کشور به صادرات بی‌نیاز شویم.

کریمی کارشناس ارشد مدل‌سازی کشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در کشور ما کارگاههای کشتی سازی زیادی در خلیج فارس سواحل جنوبی کشور موجود است.

وی با اشاره به کشتی‌های مختلفی که در کشور وجود دارد گفت: از جمله این کشتیها باراج است که شامل مجموعه‌ای از کشتی‌های معمولی و صنعتی یا لنجها است.

کریمی در ادامه افزود: کشتی‌های باراج با هدف صنعتی و باربری فعالیت می‌کنند.

همچنین درصنعت کشتیرانی در ساخت کشتی‌های نظامی، ناوچه‌ای جماران و نیرو دریایی بسیار فعال هستیم اما  در زمینه  کشتی‌های باربری بارج نیازمند اختصاص بودجه و  حمایت مسئولان در این زمینه هستیم.

کریمی گفت: با همکاری مسئولان و توجه ویژه به این بخش می‌توانیم در تولید کشتی های باربری نفتی به نتایج قابل توجهی دست یابیم و تحریمهای موجود در این زمینه را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه صنعتی کشتی سازی هزینه بر است گفت: مثلا تولید یک ناوچه در ابعاد نظامی هزینه هنگفتی می‌طلبد لذا برای پیشرفت در صنعت کشتی‌سازی و ساخت کارگاههایی در این خصوص بایداعتبار اختصاص داه شود تا با همت و پشتکار وابستگی کشورمان را به واردات در این بخش از بین ببریم.
انتهای پیام/

برچسب ها: رونق ، کشتی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار