دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی:

کشتی‌سازی باید در میان مسئولان جا باز کند

در راستای برگزاری شانزدهین همایش دریایی بزرگترین نمایشگاه در بندر عباس برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حمید زراعت گر دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه شانزدهیمن همایش صنایع دریایی یازدهم تا چهاردهم آذرماه در بندر عباس برگزار می‌‌شود گفت: در کنار این همایش نمایشگاهی از فعالیت‌های صنعت دریایی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این همایش آخوندی وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع معاون اول رئیس جمهور دعوت به عمل آمده است.

زراعت‌گر در ادامه تصریح کرد: بندر عباس به عنوان قطب صنعت دریایی کشور محل مناسبی برای پذیرایی از شرکت‌های دریایی خارجی و سازمان‌های دریایی به شمار می‌رود بنابراین ما تصمیم گرفتیم این همایش بزرگ را امسال در بندر عباس برگزار نماییم.

دبیر این همایش در ادامه توضیح داد: در این همایش به دنبال زمینه سازی برای طرح موفقیت‌ها و همچنین مشکلات صنعت دریایی هستیم تا بتوانیم در کنار مدیران بخشی از این مشکلات را برطرف نماییم.

زراعت‌گر در ادامه یادآور شد: متقاضیان با ارائه مقالات خود مهمترین دست‌آوردهای علمی را در این همایش به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه توافق خوبی صورت گرفته که بزرگترین نمایشگاه دریایی کشور در کنار این همایش به صورت یکپارچه برگزار شود افزود: امسال همانند سنوات گذشته فرصت خواهیم کرد از دست‌آوردهای علمی در حوزه دریایی پس از رفع بخشی از تحریم‌هارونمایی شود.

دبیر این همایش در ادامه افزود: این نمایشگاه 8 هزار و 500 متر مربع و بیش از 5 هزار متر مربع فضای مفید برای غرفه‌ها در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از شرکت‌های خارجی علاقمند به حضور در این همایش را دارند ولی به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توانند حضور یابند بنابراین این شرکت‌های خارجی در قالب شرکت‌های داخلی در این همایش شرکت می‌کنند.

در ادامه این جلسه مسعود نژاد دبیر نمایشگاه و رئیس کمیته کشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی با اشاره به اینکه کشتی سازی ما به لحاظ تکنولوژی بسیار پیچیده است گفت: ما به لحاظ زیر ساخت‌ها تعامل خوبی داریم و صنایع کشی‌سازی ما جزو صنایع اصلی کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: صنعت دریایی ما در حوزه بیمه و بانک و در زیر ساخت‌های اقتصادی ما بسیار تاثیر گذار است.

وی در ادامه افزود: درحاشیه‌ این همایش و نمایشگاه صنایع دریایی به زودی سوپرمارکت دریایی راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه مسعود نژاد با اشاره به اینکه پتانسیل صنعت دریایی در بخش اشتغال تورم، سلامت، گردشگری ما بسیار قوی است گفت: صنعت دریایی یا حوزه دریایی ما شامل آموزش و تحقیقات و کشتی‌ها را شامل می‌شود و چندین شغل مستقیم را این صنعت ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاخص دریایی ما در میان مسئولان کشوری جا باز کند گفت: اهمیت دریا در قوانین و عملکرد ما باید جایگاهی داشته باشد که متاسفانه در حال حاضر جایگاه چندانی ندارد.

وی در ادامه افزود: بیش از 90 درصد از کالاهای ما از طریق واردات و صادرات از طریق دریا انجام می‌شود و متاسفانه آخرین تحریم‌ها صنعت کشتی‌سازی ما را هدف قرار داده است.

مسعودنژاد در ادامه یادآور شد: صنعت کشتی‌سازی ما بی‌پناه است و هیچ متولی خاصی ندارد در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود ما به طور جدی از متخصصان خارجی و داخلی برای پیشرفت صنعت کشتی سازی استفاده می‌کنیم.

رونمایی از اولین شناور تحقیقاتی که توسط مرکز ملی اقیانوس شناسی ساخته شده است در این همایش انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار