دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه مفهوم رضایتمندی بیماران در تمام دنیا در حوزه مراقبتهای پزشکی اهمیت بسیار ویژهای یافته است. در حقیقت این رضایت بیمار است که نشان دهنده انجام صحیح خدمات مطلوب در بیماستان میباشد، رضایتی که مسلما نمیتواند صرفا به دلیل ارائه خدمات حرفهای و بهره مندی از فناوریهای پیشرفته محقق شود؛ بلکه سهم عمده این رضایتمندی متاثر از کیفیت و تنوع خدمات اقامت بیمار و رفتار کارکنان بیمارستانها میباشد و هرچه این خدمات متنوعتر و با کیفیت بهتر ارائه شود، رضایت بیماران و احتمال انتخاب مجدد بیمارستان توسط آنها بیشتر میشود.
وی ادامه داد: در کشور ما 83 درصد از خدمات بستری به وسیله بخش دولتی ارائه میشود، اما با این وجود، خدمت گیرندگان، از کیفیت خدمات اقامت بیمار ارائه شده توسط بیمارستانهای دولتی راضی نیستند. از این رو ارتقاء کمی و کیفی خدمات اقامت بیمار بیمارستانی، گامی اساسی در جهت افزایش رضایت خدمت گیرندگان خواهد بود و برای تحقق این هدف نیز، تعریف استانداردهای خدمات اقامت بیمار و یکپارچه سازی آن، ضروری مینماید.
وی با بیان این که نوسازی هتلینگ و تجهیزات پزشکی در ۵۶۰ بیمارستان دانشگاهی کشور در حال اجراست عنوان کرد: ارزیابی و تعمیرات از از ابتدای برنامه تحول نظام سلامت آغاز شده و عملیات نوسازی هتلینگ بیمارستانها به میزان ۷۰ درصد انجام شده است. در حال حاضر در بیمارستانهای دولتی به ازای هر 1000 نفر یک تخت و در کل نظام سلامت کشور اعم از دولتی، خصوصی، عمومی و غیره 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر موجود است.
آقاجانی خاطر نشان کرد: متوسط عمر بیمارستان های کشور 35 سال بوده و یکی دیگر از مشکلات این است که بیمارستانهای ما فرسودهاند. این در حالیست که با اجرای برنامه ارتقاء کیفیت هتلینگ ۱۶۰۰ بسته اقلام ۱۱ گانه هتلینگ در بیمارستانهای کمتر برخوردار کشور( کردستان- اهواز- ساوه- ارومیه- اردبیل- تبرز- همدان- شهرکرد- سردشت- نقده- بوکان- مشکین شهر- مهاباد- پیرانشهر- اشنویه و ...) توزیع شده است.
انتهای پیام/