رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: در صورت عدم مدیریت صحیح در حوزه حفاری هچنین تولید نفت‌خام صدمات جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد شده و با صرف هزینه زیاد هم نمی‌توان آن را جبران کرد باید این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلی عبادی رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در دومین کنفرانس پژوهش و فناوری مواد زائد در مدیریت صنعت نفت اظهار داشت: مسئله آلودگی و موارد مربوط به محیط زیست یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه بشری است که آحاد جامعه با آن روبرو هستند که مسئله محیط زیست یکی از اساسی‌ترین این موضوعات می‌باشد که تمام کشورهای دنیا و مجامع بین‌المللی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل در آلودگی محیط زیست عامل انسان، طبیعت و آلودگی تأثیرگذار است.

عمادی گفت: یکی از مسائلی که صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و هیدروکربری و محیط زیست با آن مرتبط است اکتشاف، حفاری تولید و استخراج، تصفیه و نگهداری آن است به طوری که به ازای هر بشکه نفت خامی که تولید می‌شود درصدی نیز همراه آن آب است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: با تولید 2.4 میلیون بشکه نفت خام حدود 450 هزار بشکه آب آلوده در صنعت تولید می‌شود که این موضوع رو زبه روز در حال افزایش است.

وی تأکید کرد:‌ در حوزه حفاری میزان کنده‌ها سالانه به 600 هزار تن برای ایجاد چاه‌‌های جدید تولید می‌شود در اکتشاف و حفاری تأثیر‌گذار است و اینکه کشور ذخایر عظیم نفت و گاز را دارد اما با چالش های محیط زیستی مواجه است و این میزان و عدم مدیریت صحیح برای مواد زائد 10 تا 100 برابر هزینه به دنبال دارد و اگر به موقع مدیریت نشود خسارات جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

وی گفت: در دنیا فناوری، پژوهش و تکنولوژی جدید در حوزه مدیریت نقش بسزایی دارد که استفاده از آن می‌تواند با مدیریت درست برای حفظ محیط زیست کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، حفاری ، مواد زائد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار