پدیدار گفت: ابهام در برنامه حمایت از ساخت داخل توسط دولت و وزارت نفت همچنین تغییرات مدیریتی در این صنعت باعث می شود که فرایند توسعه و پیشرفت و رقابت سالم از بین سازندگان و تولیدکنندگان گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ روز 10 دی ماه 93 در دفتر انجمن سازندگان تجهیزات نفتی به عنوان بزرگترین رویداد تاریخی به ثبت رسید تا جایی که در این روز افتخارت انجمن شگفتی تازه ای را به معرض نمایش گذاشت.باز هم مطابق  برنامه ریزی انجام شده برای آغاز مجمعی که با حضور قریب به  170 عضو دارای حق رای به رسمیت می رسید، نگذشته بود که رسمیت مجمع توسط رئیس هیأت مدیره اعلام گردید. این اتفاق در طول تاریخ برگزاری مجامع انجمن برای دومین سال پیاپی اتفاق افتاد.
 
بی شک این حضور پر شور، اهمیت و جایگاه رفیع "استصنا" را در صنعت عظیم نفت و گاز پالایش و پتروشیمی می رساند.
 
رضا پدیدار رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در سخنان خود ضمن ارائه عملکرد کلی هیأت مدیره دوره ششم در دومین  سال فعالیت خود، به افق آینده صنعت نفت و انجمن اشاره داشت و ابراز امیدواری نمود که انجمن با حمایت اعضای حاضر بتواند به هر خواسته قانونی خود جامه عمل بپوشاند.
 
وی در ادامه افزود انجمن در سال گذشته توانسته است ارتباطات بسیاری با نهادهای مدیریتی نظیر وزارت نفت داشته باشد، که عملکرد انجمن نشان دهنده این موضوع است. اعضای  هیات مدیره در سال دوم خدمت خود  تلاش های گسترده ای برای موضوعاتی همچون شیوه نامه حمایتی وزیر نفت، کسب کرسی تصمیم سازی در وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت نامه ستاد نفت و گاز معاونت علمی ریاست جمهوری و ... انجام داده است.
 
پدیدار تاکید کرد: با توجه به اینکه دو سال است که از مجمع عبور کردیم و سعی داریم که اقتدار انجمن را حفظ کنیم و امروز در سال 93 این انجمن مقتدرترین و منضبط ترین و هدفدارترین انجمن صنفی در صنعت نفت و گاز کشور است و حوزه نفت و وزارت صنعت و معد ن براین امر گواه هستند که استصنا در عرصه بین المللی شناخته شده است.
 
رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی تصریح کرد:اعضای این انجمن با جان و دل در این حوزه فعالیت می کنند به طوری که بخشی از ثمرات آنها در آینده به نتیجه خواهد رسید.
 
وی گفت: اقتدار زمینه سازی می خواهد و ما تلاش کردیم این بستر را به طریقی فراهم کنیم که ماندگاری ایجاد کند امروز در زمینه سیاست گذاری در هدایت صنعت کشور برای بهره گیری از توان داخلی اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در آینده شاهد به ثمررسیدن آنها خواهیم بود به طوریکه بخشی از آنها امروزه قابل لمس است و بخشی نیز در آینده بدست می آید.
 
پدیدار گفت: زمانی که انجمن می خواست مجمع را برگزار کند همزمان با انتخابات دولت یازدهم بود در اسفند ماه 92 شاید توانستیم سیاست توسعه ای و قابلیت هارا عرضه کنیم به طوری که نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی نقطه شکوفایی انجمن بود زمانی که فراخوان دادیم همه شرکتها حضور بهم رسانند و بخاطر تعامل خوبی که با وزیر نفت داشتیم ایم امر باعث شد که شیوه نامه تهیه شود که ما در آن نمایشگاه شاهد رشد 20 درصد تقاضا بودیم.
 
وی تاکید کرد: برای نمایبشگاه سال آینده نیز وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت نمایشگاه به صورت گروههای تخصصی دهگانه و جداسازی شرکتهای تحت لوای انجمن نیز شکل می گیرد. همچنین برگزاری نمایشگاه اختصاصی راهبردی و مشارکت بخش خصوص E.PG در دستور کار است و در این زمینه مجوز ار وزارت صنعت و معدن و تجارت اخذ کردیم تا نمایشگاه اختصاصی راهبردی برای انجمن تشکیل شود.
 
پدیدار خاطرنشان کرد: افزایش متراژ، ارتقای کیفیت فضا، کاهش هزینه ها را برای نمایشگاه در برنامه داریم به همین منظور پیشنهاد ما به وزارت نفت ارسال شده است.  
 
وی به چالش های اساسی انجمن سازندگان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما فضای سیاسی حاکم بر کشور است که باعث یکسری تغییرات در کشور می شود که این کار بر فعالیت سازندگان تاثیر می گذارد ما از انها خواستیم که انجمن را وارد بازی سیاسی خودشان نکنند همجنین بی ثباتی در صنعت نفت و تغییرات پی در پی مدیران یکی دیگر از چالش ها عنوان شد.
 
پدیدار افزود: باید در اجرای 10 گروه کالای اساسی نفت  که در اولویت وزارت نفت قرار گرفته یپارچگی ایجاد شود.
 
وی گفت: در حال حاضر تعداد اعضای انجمن از مرز 700 نفر عبور کرده این در حالی است که در جاهایی که تولید است انجمن حضور ندارد رقابتهای ناسالم بین اعضا، ابهام در برنامه حمایت از ساخت داخل دولت و وزارت نفت از موضوعاتی است که انجمن با آن دست و پنجه نرم می کند.
 
دومین انتخاب مجمع اعضای هیات داوری که دوره سه ساله آنها به پایان رسیده و اعضا می بایست 9 نفر را برای حضور در کرسی هیات داوری انتخاب کنند که در این انتخابات از بین 14 نفر متقاضی توانستند آقایان خیامیان با کسب 141 رای بالاترین رای را از آن خود نموده و پی آن آقایان  تالاری با 135 رای ، حمیدی با 109 رای ، کاوه زاده با 98 رای ، ثقفی با 96 رای ،  سوری با 92 رای ، خباز باشی با 82 رای ، محرابی با 80 رای وحقگویی با 72 رای بعنوان اعضای اصلی بمدت یک دوره سه ساله بر کرسی  نهاد داوری انجمن  تکیه زنند. همچنین آقایان رمضانی با 65 رای ، بهمنش با 64 رای و عقیلی با 49 رای بعنوان اعضای علی البدل انتخاب گردیدند.
 
 در این مجمع از شرکت هایی که موفق به اخذ گواهینامه استاندارد 17025 شده بودند با حضور نمایندگان وزات نفت و صنایع تقدیر بعمل آمد. بر این اساس در این مراسم فراموش نشدنی با حضور معاون وزیر نفت و مدیرکل ماشین سازی وزارت صنایع بهمراه رییس هیات مدیره از 14 شرکت منتخب تقدیر بعمل آمده و لوح سپاس به نمایندگان این شرکت ها تقدیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار