دومین نشست کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  صبح روز دوشنبه ، 15 دی ماه 1393 ، اعضای کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برای دومین بار در سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان ، گردهم آمدند تا ابعاد و زوایای متن پیشنهادی نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور را ، که بر اساس مصوبه جلسه 637 شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی معاونت فرهنگی ، آموزشی و پژوهش تدوین شده است ، مورد بررسی قرار دهند.

بنابراین گزارش ، عبدالحمید احمدی ، مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ، که ریاست این نشست را برعهده داشت ، مصوبات جلسه گذشته این کمیسیون را یادآور شد و گفت: در اولین جلسه کمیسیون مقرر گردید که نظام نامه فرهنگی ورزش به عنوان اولین و مهمترین دستور کار کمیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. بر این اساس امیدواریم در این نشست بتوانیم این وظیفه مهم را به انجام برسانیم .

مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان ، با تاکید بر پیشنهادی بودن نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور خاطر نشان کرد :  برنامه ریزی و راهبری فرهنگی ورزش کشور ، منطبق با ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی و صیانت از ارزش‌های فرهنگی و هویتی و ارتقای آن از طریق ورزش ، از وظایف اساسی وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای ورزشی کشور محسوب می‌شود و نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور نیز ، در راستای تحقق همین وظایف ، تدوین شده است .

معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ، در خصوص اسناد بالادستی که این نظام نامه مبتنی بر آن‌ها تدوین شده است ، گفت : " نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور " مبتنی بر رهنمودهای امام راحل (ره ) و منویات مقام معظم رهبری ، سیاست‌ها و اولویت‌های فرهنگی تربیت بدنی ، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی  و آیین نامه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی ، به منظور تعیین مبانی ، اصول ، اهداف ، انتظارات ، و ارکان اجرایی مرتبط با آن ، تدوین شده است .

احمدی به نقش تمامی ارگان‌ها و نهادهای ورزشی کشور در راستای اجرای این نظام نامه اشاره کرد و افزود: با توجه به پایه و اساس شکل گیری نظام نامه جامع فرهنگی ورزش ، کلیه سازمان ها و نهادهای ورزشی کشور ، موظفند که زمینه‌های اجرا ، نظارت و پیگیری مفاد این نظام نامه را فراهم کنند.

معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان ،ضمن معرفی تشریح فصل های چهارگانه نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور ، موارد هر کدام از این فصول را نیز معرفی کرد و سپس از اعضاء کمیسیون فرهنگی خواست تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این نظام نامه بیان کنند.
بنابر این گزارش ، مسعود امینی ، مدیرکل دفترا مور فرهنگی وزارت ورزش که مسئولیت دبیری این کمیسیون را به عهده دارد ، پس از طرح موارد پیشنهادی از سوی اعضاء کمیسیون ، اظهار امیدواری کرد که با یاری حضرت حق ، کشتی ورزش کشورمان ، روی اقیانوس آرام فرهنگی ، به پیش برود و انشاء الله به ساحل سعادت و رستگاری برسد .

در پایان این جلسه که در مجموع با ارزیابی مثبت حاضرین از نظام نامه جامع فرهنگی ورزش کشور و موافقت با کلیات آن همراه بود ، احمدی فرصت 10 روزه ای را برای اعمال نظر اعضاء کمیسیون در این نظام نامه ، در نظر گرفت و گفت : ما اگر نظام نامه جامع را در عرصه فرهنگی ورزش کشور ، جاری و ساری کنیم ، به معنای موفقیت در این عرصه است .

در دومین جلسه کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی  علاوه بر  عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ، بیژن نوباه نماینده مجلس شورای اسلامی ، رباب  شهریان معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، فرجام نماینده سازمان صدا و سیما ، قماشچی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی ، کوچکیان فرد نماینده وزارت کشور ، پهلوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی ، پولادگر رئیس فدراسیون تکدواندو ، محمدمرادی نماینده وزارت آموزش و پرورش ، باران چشمه نماینده ستاد کل نیروی های مسلح  ، اسلامی کریمی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران ، داودی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی ، آذرنوش نماینده سازمان بسیج ورزشکاران ، خسروی وفا رئیس کمتیه ملی پارا المپیک ، شهنازی نماینده کمیته ملی المپیک ، امینی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، شجیع دبیر شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار