ناظمی: وزارت ورزش با هیچ فدراسیونی تقابل ندارد/عابدینی: هدایتی پاداش بازیکنان را پرداخت کرد

مازیار ناظمی در یک برنامه رادیویی ضمن دفاع از عملکرد وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: وزارت ورزش با هیچ فدراسیونی تقابل ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، این برنامه از رادیو گفت و گو با حضور امیرعابدینی عضو مجمع فدراسیون فوتبال و مازیار ناظمی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان پخش شد.

امیرعابدینی با انتقاد از هجمه های اخیر به تیم ملی فوتبال ایران، گفت: وقتی تیم ملی فوتبال به پیروزی می رسد همه جشن می گیریم ولی اگر تیم با شكست روبرو ‌شود بدنبال عاملان شکست هستیم.

این عضو مجمع فدراسیون فوتبال با بیان اینكه بودجه فوتبال موضوع مورد نظر مردم نیست، ادامه داد: مردم می خواهند تیم ملی کشورشان نتیجه بگیرد و در مجامع جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینكه با انتقاد از نتیجه های ضعیف تیم های امید، جوانان و نوجوانان افزود:‌ این تیم ها در مسابقات بین المللی با شكست های غیر منتظره ای روبرو شدند. از طرفی تیم بزرگسالان نیز در مسابقات جام جهانی برزیل، نتایج چندان خوبی كسب نكرد.

عابدینی با بیان اینکه انتظارها از عملکرد کارلوس کی‌روش مبنی بر رشد و حرکت رو به جلو تیم ملی کشورمان بود، اظهار كرد: انگیزه در بین بازیكنان لیگ از بین رفته چرا كه آقای كی روش نگاه عمیقی به لژیونرها دارد ولی حتی نیم نگاهی به بازیکنان لیگ ندارد.

این عضو مجمع فدراسیون فوتبال با بیان اینكه این توقع وجود داشت كه ایشان در كادر فنی  به جوانان بهای بیشتری دهد، اظهار كرد: دیدیم که در واپسین روزهای اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی با اسطوره ای چون علی كریمی چگونه برخورد می‌شود؛ همچنین در مورد علیرضا منصوریان که در تیم امید اقدامات مثبتی انجام داده بود، بهتر بود آقای كی روش اجازه می داد منصوریان در کنارش رشد كند، ولی این اتفاق رخ نداد.

وی عملکرد فدراسیون فوتبال در هدایت کی‌روش را ضعیف توصیف کرد و افزود: فدراسیون مربی را به كار گرفته كه نمی تواند او را مدیریت كند. این مربی، سازمان لیگ، فدراسیون و وزیر ورزش را به چالش می كشد و برای كل فدراسیون طراحی می‌كند.

عابدینی در ادامه با وارد كردن انتقاداتی نسبت به وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با فدراسیون فوتبال اظهار كرد: آیا  مناسب بود در آستانه جام ملت های آسیا ،این چنین  تغییر و تحولاتی در فدراسیون فوتبال ایجاد شود؟

این عضو مجمع فدراسیون فوتبال با تاكید بر اینكه وزارت ورزش باید به این مجمع بها دهد ادامه داد: اگر وزارت ورزش اطلاعاتی در مورد فدراسیون فوتبال دارد آن را در اختیار مجمع بگذارد و این زمینه را فراهم كند تا امور مربوط به فوتبال با تعامل بیشتری پیش رود.

عابدینی همچنین با بیان این كه آقای هدایتی، پاداش بازیكنان و اعضای كادر فنی تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی را چند روز پیش پرداخت كرد، ادامه داد: اگر نگاه تعاملی در وزارت ورزش و جوانان نسبت به فدراسیون ها و مجامع وجود داشته باشند حتما این وزارتخانه می تواند به فدراسیون ها كمك كند.

این عضو مجمع فدراسیون فوتبال کارنامه وزارت ورزش در برخورد با باشگاه های استقلال و پرسپولیس را ضعیف دانست و تصریح کرد :  توقع مردم از دولت آقای روحانی بسیار بالا است؛ آنها انتظار دارند كه با خرد جمعی و به كار گیری تفكرات مختلف امور در ورزش پیش رود.

عابدینی همچنین خطاب به مازیار ناظمی، که یکی دیگر از مهمانان برنامه بود، افزود: نباید این تصور را به وجود آوریم كه اگر وزیر ورزش نبود همه امور ورزشی در کشور خوابیده بود.

مازیار ناظمی با اشاره به جایگاه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار كرد: مهمترین مشكل در حال حاضر فدراسیون و یا وزارت ورزش و جوانان نیست، بلکه  این باشگاه ها هستند كه هنوز ساختار و شخصیت خود را پیدا نكردند تا از دل آن‌ها  افراد كارآمدی وارد جامعه فوتبال شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینكه بیش از 82درصد اقتصاد كشور دولتی است گفت: در این وضعیت باید ببینیم جایگاه فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد دولتی كجاست؟ و جایگاه دولت در كجا قرار دارد؟

ناظمی افزود: ‌وزیر ورزش و جوانان به عنوان بالاترین مقام اجرایی در عرصه ورزش وقتی به مجلس می‌رود با سوال نمایندگان مبنی بر اینكه چرا  وضعیت فوتبال کشور اینگونه است روبرو می شود و باید پاسخگوی نمایندگان باشد؛ از طرف دیگر در دولت نیز باید جوابگوی رئیس جمهور و اعضای دولت باشد.

وی با تاكید بر اینكه فوتبال در كشور نیازمند مدیریت توام با تفكر، تخصص و تدبیر است اظهار كرد: سال ها است كه بحث شایسته سالاری در عرصه ورزش رامطرح می كنیم ولی آیا در عمل  این اتفاق رخ داده است؟  
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان با بیان بر اینكه باید تعارف را در این زمینه  كنار بگذاریم، به وضعیت باشگاه ها اشاره و اظهار كرد:  بسیاری از باشگاه های فوتبال  گرچه شبه خصوصی هستند ولی به نوعی از منابع دولت ارتزاق می‌كنند.

این مقام مسئول در وزارت ورزش همچنین در خصوص استعفای آیت الهی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: هیچ مقامی از ایشان نخواست كه استعفا بدهند، بلکه خودشان به این نتیجه رسیدند كه استعفا دهند.

وی تصریح كرد: دغدغه همه ما سربلندی فوتبال است و ما نیز در وزارت ورزش می خواهیم كه مجمع فدراسیون فوتبال قوی تر عمل کند.

ناظمی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان با هیچ وزارتخانه ای در تقابل نیست، ادامه داد:‌ در فوتبال کشور مشكلاتی به وجود آمده كه از سوی حوزه های نظارتی اعلام شده و به اطلاع آقای كفاشیان نیز رسیده ولی ایشان اقدامی برای حل و رفع آن ها نكرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار