عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه باید از حرف‌های تفرقه‌‌افکنانه‌ای که منجر به افت قدرت و وحدت امت اسلام می‌شود، پرهیز کنیم گفت: هفته وحدت بهترین زمان و فرصت برای مبلغان اسلام و رسانه‌ها است تا در راستای برجسته‌سازی عوامل وحدت امت اسلام تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین "دخیل عباس‌ زارع‌زاده مهریزی" عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که یکی از ارزش‌های دین اسلام سفارش به اتحاد و وحدت در تمامی عبادات است، گفت: نماز جماعت، حج، زکات، تبری و تولی نمونه‌هایی از ارزش‌های اسلام هستند که به کرار بر همگرایی شدید امت اسلام علیه دشمنان تاکید داشته است.  
 
نماینده بافق و مهریز تصریح کرد: در دین اسلام خداوند ذره‌ای شائبه اختلاف را در میان مسلمانان نخواسته و همه را دعوت به قدرت و قوت در زیر چتر "لا‌إله‌إلا ‌الله" کرده است اما دشمنان و دوستان نادان ما در داخل و خارج از کشور این واقعیت را از دین نفهمیدند که ما باید علیه دشمنان ید واحده باشیم زیرا دشمنان امروز تمام قدرت خود را معطوف به جهان اسلام کرده‌اند و همگان می‌دانند که اختلافات به هیچ عنوان موجب عزت و اقتدار نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: اگر در گذشته امت اسلام به دلیل ضعف و تفرقه قطعه قطعه شده بود، اکنون به برکت و قدرت انقلاب اسلامی ایران متمرکز شده و بر پایه ارزش‌های دینی به وحدت رسیده‌اند و امروز شاهدیم که رژیم صهیونیستی و آمریکا که دستشان از منافع خاورمیانه کوتاه شده جنگ "دین علیه دین" و "مذهب علیه مذهب" را بنا گذاشته‌اند. 
 
زارع‌زاده مهریزی اظهار داشت: این دشمنان اسلام، برای ایجاد تفرقه داعش را بنا نهادند، داعشی متشکل از افرادی بی‌دین و دین‌ناشناس که فلسفه وجودیشان به دور از حقیقت و واقعیت است و به منظور نابودی اتحاد و وحدت امت اسلامی مانند عروسک‌های خیمه‌شب بازی در دستان آمریکا و اسرائیل حرکت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت:حاکمان کشورهایی مانند اردن، عربستان سعودی و قطر بدون در نظر گرفتن بیداری اسلامی و خواسته‌های مردم کشورشان برای حفظ قدرت‌ وابسته به قدرت پوشالی غرب شده‌اند و از وحدت امت اسلام غافل مانده‌اند.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس افزود: باید این واقعیت را که با تقریب مذاهب امت اسلام می‌توان دست زورگویان غرب را از جامعه اسلامی کوتاه کرد را در آینده نزدیک پیگیری کنیم و این امر نیز اتفاق نمی‌افتد مگر این که وحدت میان مسلمانان را به صورت متمرکز و جدی‌ دنبال کنیم.  
 
زارع‌زاده مهریزی با تاکید براینکه باید از حرف‌های تفرقه‌‌افکنانه‌ای که منجر به افت قدرت و وحدت امت اسلام می‌شود، پرهیز کنیم، بیان داشت: متاسفانه مطالب مطروحه با عنوان تفاوت‌های مذهبی در امت اسلام توسط یک مشت نادان هیچ مبنایی برای عامل تفرقه میان مسلمانان نیست زیرا چتر گسترده اسلام می‌تواند تمام مذاهب را در زیر سایه خود متحد کند.
 
وی تاکید کرد: هفته وحدت بهترین موقعیت و زمان برای مبلغان اسلام و رسانه‌ها است تا در راستای برجسته‌سازی عوامل وحدت امت اسلام تلاش کنند و مطالبی را که موجب خطر و تفرقه می‌شود را به افکار عمومی گوشزد کنند.  
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: طرح تعطیلی روز تولد پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت که قرار بود در مناطق سنی‌نشین کشورمان بررسی شود مسلما اجرای آن به وحدت هر چه بیشتر و شادمانی اهل سنت کمک شایانی خواهد کرد و به طور قطع جمهوری اسلامی ایران تمام سرمایه و تلاش خود را برای وحدت هر چه بیشتر میان مسلمانان خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار