یک مقام ارشد آمریکایی نزدیک به مذاکرات، تحریمهای جدید احتمالی کنگره را تهدیدی علیه فرایند دیپلماسی با تهران دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هافینگتون پست، یک مقام ارشد آمریکایی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در حین برگزاری مذاکرات را تهدیدی علیه فرایند دیپلماسی با ایران دانست.

وی افزود: ما از دیرباز معتقد بودیم که اعمال تحریمهای جدید در برهه کنونی فضا و زمان لازم را از دیپلماسی مورد نیاز برای مذاکره‎کنندگان می‌گیرد.

مقامات دولت آمریکا اعلام کرده اند اعمال هر گونه تحریم جدید اقتصادی علیه ایران در طول برپایی مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک از سوی جمهوریخواهان باعث خواهد شد مسیر دیپلماتیک و تلاش های دولت آمریکا برای امضای توافقنامه جامع هسته ای با ایران از بین برود.

روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست نوشت: جمهوریخواهان آمریکا که موفق شده‎اند اکثریت کرسی‌های کنگره را در اختیار بگیرند این هفته به سر کارهای خود باز می‌گردند تا بر موضوع ایران تمرکز داشته باشند.

به گزارش روزنامه هافینگتون پست، جمهوریخواهان آمریکا در حالی به واشنگتن باز می گردند که موضوع برنامه های هسته ای ایران یکی از کلیدی ترین موضوعات سیاست خارجی دولت اوباما رئیس جمهور آمریکاست. با آنکه دولت اوباما اصرار دارد تلاش هایش برای رسیدن به توافقنامه جامع هسته ای با ایران نتیجه بخش خواهد بود اما سیاستمداران جمهوریخواه و دموکرات در این کشور شک دارند که ایران به اندازه  آمریکا برای حل بحران هسته ای جدی باشد و تلاش کند.

بسیاری از سیاستمداران کنگره آمریکا معتقدند که دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا بیش از حد به ایران اعتماد و اطمینان پیدا کرده است و دولت آمریکا را به سبب کاهش برخی از تحریم های اقتصادی علیه ایران به باد انتقاد گرفته اند.

بعید به نظر می رسد جمهوریخواهان آمریکا که موفق به کسب اکثریت کرسی های کنگره شده اند همانند دموکرات ها درباره تحریم های اعمال شده علیه ایران سختگیری نکنند و از تصویب قانون در این خصوص خودداری کنند.

گزارش منابع خبری از جمهوریخواهان سنای آمریکا حاکی از آن است که بررسی اعمال تحریم ها و اقدامات جدید علیه ایران از مهمترین اولویت های جمهوریخواهان در بازگشت به واشنگتن است. جمهوریخواهان آمریکا اعلام کرده اند در صورتیکه ایران توافق هسته ای را نقض کند بی درنگ با تحریم های جدیدتر و بیشتر روبرو خواهد شد. 




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار