نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه ائتلاف بین المللی هرگز مواضع اصلی داعش را هدف نگرفته است گفت:دولت حیدر العبادی هم دیگر فریب ادعاهای دروغین آمریکا درباره مبارزه با داعش را نمی خورد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"جمعه دیوان"، نماینده فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر در پارلمان عراق تاکید کرد: ائتلاف بین المللی بد نام شده چرا که تنها بهانه‌ای برای حفظ داعش و کمک رسانی با سلاح و تجهیزات به این گروهک تروریستی است.
 
وی افزود: کمک‌های ائتلاف بین المللی به داعش برای همه آشکار است و همان گونه که در فیلم‌های منتشره در پایگاه‌های شبکه‎‌های اجتماعی دیدیم و از زبان شاهدان هم شنیدیم هواپیماهای ائتلاف به تروریست‌ها کمک‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی میدهند و سپس ادعا میکنند باد این کمکها را به سوی دیگری برده است در حالی که این سلاحها در مناطقی فرو ریخته شده که مردمی همچون اقلیتهای ایزدی در محاصره نیستند تا بگوییم که ائتلاف در پرتاب این کمک‌ها اشتباهی مرتکب شده است.
 
وی افزود: نیروهای ائتلاف قلب داعش در عراق را هدف نگرفته‌اند و مقرهای واقعی و تاثیرگذار داعش مورد حمله ائتلاف قرار نگرفته است و  از سوی دیگر در عملیات‌های آزادسازی جرف الصخر، بلد و دیگر مناطق هم نیروهای ائتلاف به ارتش و بسیج مردمی کمکی نکردند.
 
نماینده پارلمان عراق با اشاره به اینکه ائتلاف بین المللی هیچ گام مثبتی برای عراق برنداشته است، گفت: ائتلاف بین المللی موجب به تاخیر افتادن حملات ارتش عراق در مبارزه با داعش شده است چرا که می‌گوید ما خودمان مواضع داعش را در مناطقی معین بمباران می‌کنیم.
 
دیوان تصریح کرد: آمریکا ادعا می‌کند که هواپیماهای عراقی خانه های شهروندان بی گناه را اشتباهی بمباران کرده است و بدین شکل حیدر العبادی، نخست وزیر عراق را توجیه کرد که او نیز این حملات را در بدو امر کم اهمیت شمرد اما هنگامی که حقیقت آشکار شده و دروغ آمریکایی‌ها لو رفت هواپیماهای ارتش عراق حملات خود به مقرهای داعش را از سر گرفته‌اند و ما نیازی به حملات ائتلاف بین المللی نداریم.
 
وی در پایان گفت وگو توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن را بسار بد خواند و گفت: ما حتی در پارلمان هم این توافقنامه را رد و محکوم کردیم چرا که عراق را به طور غیر مستقیم تقدیم آمریکایی‌ها کرده است، هنگامی که موصل سقوط کرد آمریکایی‌ها مداخله نکردند بلکه اوباما سیاستمداران عراقی را به سخره گرفت و به آنها توهین کرد و این بر خلاف توافقنامه‌ای است که با دولت عراق منعقد کرده است.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.