سخنگوی فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق با اشاره به ادامه کمک‌های آمریکا به داعش و هدف گرفتن نیروهای دفاع مردمی عراق گفت: واشنگتن با بزرگ‌نمایی داعش قصد امتیازگیری از بغداد را داشت که بسیج مردمی نقشه آن را ناکام گذاشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "حسین الساعدی"، سخنگوی فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق  در خصوص نقش ائتلاف بین المللی ضد داعش در مبارزه با این گروه تروریستی در عراق تاکید کرد:ما همه عملکرد ائتلاف بین المللی در عراق را که شرم آور و ناکارآمد است تقبیح می کنیم.
 
وی افزود: ائتلاف بین المللی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی را هدف می گیرد و حملاتی را هم که به زعم خود علیه مواضع داعش انجام داده نتیجه بخش نبوده است.
 
نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: ائتلاف بین المللی نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق را هدف می‌گیرد و سپس می‌گوید که به اشتباه این جنایات را مرتکب شده است و یا با هواپیماهای خود برای داعش سلاح و تجهیزات و آذوقه فرو می‌ریزد.
 
عراقی ها اکنون اعتراض فراکسیون صدر در زمان امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا درک می‌کنند
 
الساعدی تاکید کرد: آمریکا هنگام خروج از عراق توافقنامه امنیتی را با بغداد منعقد کرد که آن زمان فراکسیون صدر به آن معترض بود و تاکید داشت که این توافقنامه آشکارا سایه آمریکا را بر سر عراق انداخته، عراق را اسیر خود کرده و دست و پای آن را می‌بندد و نشانه این قضیه در هنگام حمله داعش به عراق روشن شد که آمریکا تا پنج یا شش ماه هیچ کمکی به عراق نکرد به رغم اینکه عراق مورد تجاوز قرار گرفته، مردمانش به قتل رسیده و مورد تجاوز قرار می‌گرفتند و فجایع هولناکی همچون قضیه کشتار صدها دانشجوی شیعه در پایگاه نظامی اسپایکر به وقوع پیوست.
 
نماینده پارلمان عراق داعش را ساخته و پرداخته آمریکا دانست و گفت: داعش بذری است که آمریکا در منطقه کاشته تا موجب ناآرامی آن شود اما با خارج شدن کنترل داعش از دست مستکبران، ائتلاف بین المللی برای تضعیف و کنترل داعش تشکیل شد.
 
حمایت رسانه ای آمریکا از داعش با بزرگنمایی جنایات آن
وی با اشاره به بزرگنمایی داعش از سوی رسانه‌های آمریکایی و حامیان آن در منطقه گفت: واشنگتن درصدد وانمود کردن قدرت زیاد داعش و شکست ناپذیری آن بود اما به فضل الهی و کمک‌های بزرگ فرزندان ما در بسیج مردمی و گردان های السلام و ارتش شاخ داعش شکسته و نقشه‌های آمریکا نقش بر آب شدند.
 
نماینده پارلمان عراق گفت: به همین خاطر بود که ائتلاف بین المللی برای بیرون کردن بسیج مردمی از صحنه و کمک به داعش تشکیل شد و وزیر خارجه آمریکا هم با رفت و آمدهای خود به منطقه سعی در بهبود چهره کشورش و ائتلاف بین المللی را دارد تا این کشور را حامی دموکراسی و همچنان متعهد به توافقنامه امنیتی با عراق نشان بدهد.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.