دبیر علمی همایش سرطان و پیشگیری خبر داد

اهدای در آمد آهنگ پیشواز پاشایی به مؤسسه تحقیقات سرطان

سمیعی گفت: بیش از 180 میلیون تومان درآمد حاصل از آهنگ پیشواز مرتضی‌ پاشایی، به مؤسسه تحقیقات و پیشگیری سرطان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ فرهاد‌ سمیعی، دبیر علمی همایش سرطان و پیشگیری در نشست خبری این همایش با اشاره به موفقیت ایران در زمینه تربیت نیروی متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی از جمله سرطان گفت: ایران در زمینه تربیت نیروی متخصص از موفق‌ترین کشورها در میان کشورهای آسیایی به شمار می‌رود با این حال کشور در زمینه انجمن‌های فعال پیرامون سرطان با کمبود مواجه است. 

وی افزود: متأسفانه امکانات بیماری سرطان به طور یکنواخت و کافی در سطح کشور ارائه شده است و در برخی استانها امکانات لازم برای این بیماری وجود ندارد این مسئله باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است. 

دبیر علمی کنگره سرطان و پیشگیری با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه تحقیقات و پیشگیری از سرطان گفت: موسسه تحقیقات و پیشگیری از بیماری سرطان انستیتویی را در 60 هزار متر مربع در 2 بلوک راه‌اندازی می‌کند ساخت این انستیتو تا 1.5 و 2 سال آینده به اتمام می‌رسد و اکنون ارائه بهترین امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی سرطان بررسی می‌شود. 

سمیعی ادامه داد: سایت مؤسسه تحقیقات و پیشگیری سرطان با بیش از 4، 5 هزار مقاله علمی در زمینه این بیماری، جزء پرطرفدارترین سایت‌های فارسی زبان قرار دارد. 

وی با اشاره به انتخاب آهنگ‌های مرتضی‌ پاشایی، در یک دوره 8 روزه توسط همراه اول عنوان کرد: بدون کسری از مبلغ بیش از 180 میلیون تومان در آمد حاصل از آهنگ‌های پیشواز مرتضی‌ پاشایی، توسط همراه اول بر مؤسسه تحقیقات و پیشگیری از سرطان اهدا شد،‌ این کار با همراهی خانواده مرحوم پاشایی، از جمله پدر و عموی وی قبل از نشست خبری همایش سرطان و پیشگیری صورت گرفت.
 
دبیر علمی همایش سرطان تصریح کرد: 8 درصد سرطان‌ها زمینه توارثی و ژنتیک دارد و 92 درصد باقی مانده آن بر اثر عوامل محیطی به وجود می آید از جمله عوامل محیطی می توان به بنزین، دخانیات، نیترات‌ و نیترو‌زامین ناشی از مواد نگه‌دارنده در غذاها اشاره کرد: نیترو‌زامین با ایجاد چسبندگی سلولی، تغییر ژنتیکی در فرد به وجود می‌آورد و این تغییر ژنتیکی، بروز سرطان را به همراه دارد. 

سمیعی با اشاره به مسائل مؤثر در کنترل بیماری سرطان بیان کرد: پایه برنامه کنترل سرطان پیشگیری است علاوه بر این مسئله تشخیص زود‌رس غربالگری درمان‌های لازم پیشگیری و اقدامات تسکینی بیماری سرطان در کنترل این بیماری تأثیر می‌گذارد. در زمینه پایه اول کنترل یعنی پیشگیری از سرطان اقدامات خوبی انجام نشده است. 

وی ادامه داد: مصرف مکمل‌ها یا ویتامین‌ها برای تمام افراد جامعه به منظور پیشگیری از سرطان توصیه نمی‌شود و تنها تأثیر مکمل‌ها در پیشگیری از پوکی استخوان در سنین یائسگی به اثبات رسیده است و به جای مصرف این موارد از میوه و سبزی تازه استفاده نمایند.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار