فضل علیزاده گفت: وزیر بهداشت در خصوص تشکیل شورایی پیرامون بیماری سرطان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، عبدا... فضل علیزاده رئیس انجمن سرطان در نشست خبری همایش سرطان و پیشگیری گفت: باید سازمان مبارزه با سرطان ایران دوباره احیا شود این سازمان در گذشته به صورت سازمانی مستقل عمل می‌کرد. 

وی افزود: تمام نهادهای مرتبط بر سرطان باید در مجموعه‌ای جمع شوند که این مجموعه عملیات اجرایی در خصوص این بیماری انجام دهد همچنین وزیر بهداشت با تشکیل شورایی در خصوص بیماری سرطان موافقت کرده است. 

رئیس انجمن سرطان ادامه داد: درباره اثرات کودهای شیمیایی در بروز سرطان توسط انجمن سرطان صحبت‌های زیادی شد که خوشبختانه استفاده از این نوع کود‌ها تحت کنترل در آمد و از طریق سازمان‌ها و نهادهای دیگر مورد توجه قرار گرفت. 

فضل علیزاده با اشاره به تاثیر عوامل مختلف در بروز بیماری سرطان اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد رژیم غذایی نامناسب و ۳۵ درصد دخانیات در بروز بیماری سرطان نقش دارد در مجموع ۸۵ درصد عوامل تشکیل دهنده سرطان در این دو مقوله جمع شده‌اند و ۱۵ درصد باقیمانده عوامل موثر دیگر در بروز سرطان را تشکیل می‌دهند. 

وی تصریح کرد: ژنتیک جز در گروه‌هایی که خطر ابتلای آن‌ها به بیماری سرطان بالاست یا در خانواده آن‌ها سابقه این بیماری وجود دارد باعث بیماری سرطان نمی‌شود. 

رئیس انجمن سرطان خاطرنشان کرد: خوشحالیم برنامه‌های ارائه شده توسط انجمن سرطان مورد استقبال مسئولین نظام سلامت قرار گرفته است، با وزارت بهداشت برنامه‌ای برای ایجاد مرکز کنترل جامع سرطان در کشور داریم تا به وسیله ایجاد این مرکز بتوانیم بین مراکز مختلف بیماری سرطان هماهنگی ایجاد کرد. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار