نخست وزیر عراق در دیدار با همتای استرالیایی خود در بغداد تاکید کرد عراق در حال جنگ زمینی با داعش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛«حیدر العبادی» روز یکشنبه در دیدار با همتای استرالیایی خود تاکید کرد: ما تنها کشوری هستیم که به صورت زمینی با داعش می‌جنگیم.

وی افزود: استرالیا از ماه‌های گذشته بوسیله فراهم‌سازی جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی برای رصد تحرکات داعش از عراق حمایت کرده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: بزودی داعش ریشه کن خواهد شد.

العبادی گفت: ما پیروزی های چشمگیری در رویارویی با داعش در عراق به دست آوردیم و توانستیم آنها را با حفظ وحدت خود عقب برانیم. 

وی افزود: خطر تروریسم نه فقط عراق بلکه منطقه و جهان را تهدید می‌کند. عراق تنها کشوری است که نیروهای امنیتی و نظامی آن با گروه تروریستی داعش در عرصه میدانی می‌جنگند. 

العبادی گفت: این سفر برای تاکید بر حمایت از عراق در برابر داعش است و ما از این حمایت استقبال می‌کنیم. استرالیا کمک به عراق را از چند ماه پیش در زمینه تامین جنگنده و هواپیماهای شناسایی آغاز کرد. این هواپیماها به تعیین مواضع و تحرکات گروه داعش کمک می‌کند. استرالیا همچنین کمک‌های انسانی به عراق ارسال کرد و نیروهای ویژه استرالیا هم سرگرم آموزش نیروهای مبارزه با تروریسم عراق هستند. استرالیا یکی از مهمترین متحدان راهبردی عراق در مبارزه با تروریسم است. استرالیا حمایت خود را از آموزش نیروهای مسلح عراق در پایگاه‌های نظامی در عراق که دولت آنها را مشخص می‌کند، افزایش خواهد داد. استرالیا یکی از اعضای ائتلاف بین‌المللی حمایت از عراق است. 

نخست وزیر عراق افزود: نیروهای مسلح عراق پیروزی‌های چشمگیری بر تروریست‎های داعش در استان‌های الانبار، صلاح الدین، نینوا و دیاله داشتند. ما شاهد همکاری بی‌سابقه شهروندان عراقی و نیروهای مسلح در جنگ با تروریسم هستیم. شاید عراق تنها کشوری است که در عرصه میدانی با نیروهای امنیتی و نظامی خود با داعش می‌جنگد. نیروهای داوطلب عراقی هم در کنار نیروهای مسلح ما با داعش می‌جنگند. ما در چند استان با داعش می‌جنگیم و پیروزی های متعددی به دست آوردیم. نیروهای نظامی و نیروهای مردمی در صلاح الدین، الانبار، دیاله و نینوا می‌جنگند و ما شاهد همکاری بی‌سابقه شهروندان این مناطق و نیروهای نظامی خود هستیم.

 عراقی‌ها بر حفظ وحدت و حاکمیت ملی کشورشان تاکید دارند. عراقی‌ها در دفاع از یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورشان در برابر حملات داعش و گروه‌های وابسته به آن متحد هستند. 

تونی ابوت هم اعلام کرد استرالیا در چارچوب ائتلاف بین‌المللی به حمایت از عراق در مبارزه با تروریست‌های داعش ادامه می‌دهد. 

ابوت گفت: استرالیا برای تقویت همکاری با دولت عراق در همه زمینه ها تلاش می کند. استرالیا کمک به عراق را از ماه اوت گذشته آغاز کرد و سلاح در اختیار جنگجویانی که با داعش می‌جنگند، قرار داد. ما برای تقویت روابط با عراق در سال های آینده مصمم هستیم. 



انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار