جابر الحرمی، سردبیر روزنامه قطری "الشرق" و نزدیک به سران حکومتی قطر تاکید کرد آشتی قطر و مصرعلیه حماس نیست و این موضوع هیچ ارتباطی با این جنبش ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ جابر الحرمی سردبیر روزنامه قطری "الشرق" و نزدیک به سران حکومتی قطر تاکید کرد آشتی قطر و مصر علیه حماس نیست و این موضوع هیچ ارتباطی با این جنبش ندارد.

الحرمی در مصاحبه ویژه با سایت "الرساله" گفت: حماس در ضمن اختلافات قطر با مصر و یا با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار نداشته و این اختلافات تاثیری بر روابط قطر با حماس نداشته است.

وی افزود: رابطه میان حماس یک رابطه سطحی و زودگذر نبوده بلکه رابطه‌ای عمیق و ادامه‌دار خواهد بود.

الحرمی از نزدیکی میان جنبش حماس و ایران استقبال کرد و گفت: نزدیکی حماس با تمامی طرف‌ها که از قضیه و آرمان فلسطین حمایت می‌کند امری طبیعی است؛ قطر در تصمیم گیری‌های حماس دخالت نمی‌کند و به دیدگاه‌های سیاسی آن احترام می‌گذارد؛ علاوه بر این روابط این جنبش با ایران موجب نگرانی قطر نمی‌گردد.

وی در ادامه تاکید کرد دولت قطر به همکاری خود جهت اجرای طرح بازسازی در نوارغزه با مصر و دیگر طرفهای ذی ربط ادامه خواهدداد.

الحرمی در پایان وجود زمانی مشخص برای دیدار امیر قطر با رئیس جمهور مصر را رد کرد ولی تاکید نمود که قطر بسیار مشتاق است که محاصره نوار غزه شکسته شود و ابراز امیدواری کرد که دولت مصر به شکل کامل به محاصره نوارغزه پایان دهد.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، قطر ، حماس ، ایران ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار