رئيس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: نظام مديريت برنامه‌ريزی شهری، طرح تفصيلی و طرح جامع مسکن بايد در روند توسعه ساختار شهرها مد نظر باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعيد غفراني در نشستي خبري با اشاره به برگزاري نخستين همايش بلندمرتبه‌سازي در دي ماه افزود: مديريت و برنامه هاي توسعه بايد با پشتوانه تفکر و رعايت مسائل فني باشد.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با اشاره به اينکه شهر در همه عرصه‌ها نيازمند انواع ساختمان‌سازي است، افزود: بلندمرتبه‌سازي بيشتر در کلانشهرها مدنظر است و بايد با توجه به خدمات عمومي و پهنه‌ها ساخته شود.

غفراني تصريح کرد :البته برج‌سازي مي تواند مشکل جدي براي همه عرصه هاي شهري ايجاد کند و اگر در نظام شهري مکان‌يابي برج ها درست نباشد،برج‌سازي پراکنده و جزيره اي؛ کالبد شهري را نامطلوب مي کند.

وي افزود: در شهرهاي کشور اين قاعده رعايت نمي شود و پيکر موزوني در شهر تهران ديده نمي شود چون برج‌هايي بدون قاعده و قارچ گونه ساخته شده است که اثار خوبي در نظام شهرسازي ندارد.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران گفت: البته نبايد شهرها را فقط به صورت افقي گسترش داد و به برج‌سازي هم نياز است، اما اگر برج‌سازي بي قاعده انجام شود، ماجراي منطقه الهيه به وجود مي آيد که برج‌ هاي متراکم در يک منطقه کوچک ساخته شده است بدون اينکه تجهيزات شهري و خدمات عمومي و ترافيک در نظر گرفته شود.

غفراني همچنين به گودبرداري‌هاي عميق و ساخت برج در مناطق کم ارتفاع اشاره کرد و گفت: با تفکر قاعده‌مندي به سمت ساخت برج‌هايي با کيفيت فني و خدمات مطلوب حرکت کنيم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلند سازی ، مدیریت ، طرح ، جامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار