10 ورزش نامتعارف در جهان/ از هاکی زیر آب گرفته تا بزکشی! + عکس

دنیای ورزش چیزی فراتر از فوتبال، بسکتبال، تنیس و ... است. شکل‌ها و گونه‌های نامتعارفی از ورزش وجود دارد که شاید از نگاه‌ ما عجیب ولی برای قوم و ملتی کاملا معمولی به نظر آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، نمی‌توان انتظار داشت همه مردم دنیا عاشق فوتبال باشند. در هر کشور و منطقه‌ای با توجه به فرهنگ، استعدادها، علایق و امکانات نوعی خاص از ورزش محبوبیت بیشتری دارد.

اغلب با ورزش‌های متنوع در سراسر جهان آشنا هستیم اما برخی از آنان به حدی عجیب و نامتعارف هستند که باور نمی‌کنیم می‌توان آن را هم یک ورزش دانست.

فهرست 10 تایی عجیب‌ترین ورزش‌های جهان عبارتند از: 

1- شین کیکینگ: این ورزش عجیب در گل و لای چسبنده انجام می‌شود و شما فقط زمانی امتیاز می‌گیرید که بتوانید به پای حریف لگد بزنید. البته چسبنده بودن گل و لای اجازه نمی‌دهد به راحتی این کار را انجام دهید. این ورزش در کشور انگلیس طرفداران بسیاری دارد و حتی مسابقات جهانی آن هم هر ساله برگزار می‌شود! شرکت‌کنندگان برای اجتناب از آسیب رساندن به حریف ملزم به پوشیدن کفش‌های پارچه‌ای هستند.

2- لژ سواری در خیابان: معمولا لژسواری نیاز به پیست مخصوص با رعایت امنیت بالا دارد اما در لژسواری خیابانی، شرکت‌کنندگان یک اسکیت برد بزرگ ساخته و بر روی آن سوار می‌شوند. اسکیت برد غول‌پیکر با کمک نیروی جاذبه سرعت گرفته و به انتهای خیابان هدایت می‌شود.

3- مسابقه تخت خواب: این رقابت در شمال یورکشایر محبوبیت دارد. شرکت‌کنندگان در تیم‌های شش نفره دور هم جمع می‌شوند. هر تیم مسئول ساختن یک تخت با قابلیت حرکت روی چهار چرخ و همچنین شناور بودن روی آب است. در مرحله فینال باید این تخت‌های ساخته شده مسافتی 3 کیلومتری شامل گذشتن از عرض رودخانه را پشت سر بگذارند.

4- غلتاندن پنیر: این ورزش بسیار ساده است. صدها نفر شرکت کنند پنیرهای دایره شکل را بالای تپه برده و به پایین هل می‌دهند، البته شرکت‌کنندگان باید به دنبال پنیر غلتان خود تا پایین تپه بروند. هر پنیری که به همراه صاحبش زودتر از خط پایان گذشت برنده مسابقه خواهد بود.

5- اتوکشی در سخت‌ترین شرایط: اتو کردن لباس‌ها به خودی خود کار سخت و طاقت‌فرسایی است، حالا تصور کنید شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید احمقانه‌ترین راه برای اتو کردن لباس را بیابند. برخی در حین موج‌سواری، عده‌ای هنگام صعود از صخره و یا حتی پرش با چتر نجات را برای اتو کشیدن لباس و شرکت در این مسابقه انتخاب می‌کنند.

6- هاکی زیر آب: به نظر می‌رسد هاکی روی یخ خطرناک‌ترین مدل این ورزش است اما باید هاکی زیر آب را تجربه کنید تا با خطر واقعی روبرو شوید. شرکت‌کنندگان باید قوانینی مشابه با هاکی روی یخ را رعایت کنند. آنان به جای توپ معمول هاکی از تکه‌ای چوبی و یا بعضی مواقع پلاستیکی استفاده می‌کنند.

7- حمل همسر: این یک مسابقه مردانه است ورزشکار مرد باید همسر خود را بر روی دوش حمل کرده و مسافت تعیین شده به همراه موانع بر سر راه را با سرعت طی کند. این مسابقات هر ساله در فنلاند- کشوری که به زن‌سالاری شهرت دارد- برگزار می‌شود.

8- بزکشی: در آسیای میانه بزکشی را یک ورزش عجیب نمی‌دانند. بزکشی در افغانستان محبوبیت زیادی دارد. شرکت‌کنندگان بر روی اسب سوار هستند و تلاش می‌کنند بز، گوسفند کوچک و یا بره‌ای که در میانه میدان گذاشته شده را قبل از دیگر حریفان برداشته و به داخل سبد بیاندازند.

9- زوربینگ: تاکنون همستر و یا موش خانگی را دیده‌اید که داخل یک حلقه غلتان می‌دود؟ زوربینگ شبیه به همین حالت است. یک توپ و یا گوی غلتان بزرگ از جنس پلاستیک مقاوم تهیه شده و هر کدام از شرکت‌کنندگان داخل یک توپ قرار می‌گیرد. سپس توپ‌ها از بالای تپه به سمت پایین رها می‌شوند. شخصی که داخل توپ قرار دارد باید با سرعتی مساوی با غلتیدن توپ بدود در غیر این صورت داخل توپ به زمین می‌خورد و دیگر نمی‌تواند روی پای بایستد و تا پایین تپه مجبور به غلتیدن است.

10- شطرنج به همراه بوکس: دو ورزش شطرنج و بوکس هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند اما برگزارکنندگان رقابت تلفیقی "شطرنج به همراه بوکس" تلاش می‌کنند قدرت تمرکز ذهن شرکت‌کنندگان را کنار قدرت بازوی آنان قرار دهند در فاصله زمانی هر راند بوکس شرکت‌کنندگان باید با هم شطرنج بازی کنند. این ورزش در انگلیس و آلمان محبوبیت زیادی دارد اما در حال گسترش به دیگر نقاط جهان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتوکشی ، بزکشی ، حمل همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار