200 تن دیگر از اعضای گروه طالبان در شمال افغانستان پس از هشدار ژنرال "عبدالرشید دوستم" و یک روز پس از تسلیم شدن 80 تن از اعضای گروه طالبان در ولایت «جوزجان»، با بر زمین گذاشتن سلاح، تسلیم نیروهای دولتی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  همزمان با سفر ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رییس جمهوری افغانستان به شمال این کشور که در بدو ورود به استان جوزجان به نیروهای طالبان هشدار داد یا تسلیم شوند و یا کشته خواهند شد، 200 تن دیگر از اعضای گروه طالبان صبح امروز طی مراسمی در جوزجان با بر زمین گذاشتن سلاح های خود به روند صلح افغانستان پیوستند.

بر اساس گزارش ها، استاندار خودخوانده نیروهای طالبان برای ولایت جوزجان نیز در جمع این تعداد از اعضای گروه طالبان است که خود را تسلیم نیروهای دولتی کرده اند.

گفته می شود شمار دیگری از نیروهای طالبان در ولایات شمالی افغانستان اعلام آمادگی کرده اند که در آینده ای نزدیک به روند صلح افغانستان بپیوندند.

روز گذشته هم همزمان با سفر ژنرال دوستم به شهرستان های «پشتون کوت» و «درزآب»' جوزجان ، 80 عضو گروه طالبان در این مناطق سلاح های خود را به زمین گذاشتند و تسلیم نیروهای دولت افغانستان شدند.

معاون اول رییس جمهوری افغانستان با استقبال از پیوستن این تعداد از اعضای گروه طالبان به روند صلح افغانستان به آن دسته از نیروهای طالبان که همچنان بر ضد نیروهای دولتی می جنگند هشدار داد تا فرصت باقی است به روند صلح افغانستان بپیوندند یا کشته خواهند شد.

ژنرال دوستم خطاب به رهبران طالبان تاکید کرد در صورت ادامه حملات و ایجاد ناآرامی ها در افغانستان خود رهبری نیروهای امنیتی و ارتش را بر عهده خواهد گرفت و به شدت نیروهای طالبان را سرکوب خواهد کرد.

ژنرال دوستم تاکید کرده است تا برقراری امنیت کامل در استان های شمالی افغانستان خواهد ماند و به کابل بازنخواهد گشت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.