قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی:

هیات‌های بدوی انتظامی مرجع تخصصی رسیدگی به قصور پزشکی هستند

خلیلی با استناد به ماده 41 قانون سازمان نظام پزشکی گفت: هیاتهای بدوی انتظامی مرجع تخصصی رسیدگی به قصور پزشکی هستند بنا بر این محاکم دادگستری نظر کارشناسی را از هیات‌های انتظامی درخواست می‌کنند.

 دکتر محسن خلیلی قائم مقام انتطامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده شکایات پزشکان اظهار داشت: در شهرستانها با توجه به اینکه ادارات پزشکی قانونی؛ کمیسیونهای تخصصی فعالی ندارند بر اساس ماده 41 قانون سازمان نظام پزشکی هیاتهای بدوی انتظامی مرجع تخصصی رسیدگی به قصور پزشکی هستند بنابراین محاکم دادگستری نظر کارشناسی را از هیات های انتظامی درخواست می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دادسراهای انتظامی بر وفق قانون سازمان نظام پزشکی و آئین دادرسی انتظامی نظام پزشکی به کیفرخواست، منع تعقیب، موقوفی تعقیب یا عدم صلاحیت تاکید شده است؛ افزود: در دادسرای انتظامی به هیچ وجه بحث صلح و سازش و حل مسائل بطور کدخدامنشی مطرح نمی‌شود.

به گفته وی پرونده‌های شکایات حتما باید به مراجع مربوطه که بیشتر شورای حل اختلاف دادگستری است، ارجاع داده شود و حتی به کمیسیون تخصصی اعلام شده زمانی که کارشناسان کمیسیون نظر می‌دهند، صرفا به محتوای قصور وارد شوند و نظر صریح خود را که آیا قصوری انجام شده یا نه و اینکه چند درصد از قصور توسط پزشک بوده ،اعلام کنند.

دکتر خلیلی با بیان اینکه با شاکی و پزشک باید با یک نگاه برخورد شود؛ حتی اگر پزشکی که از وی شکایت شده استاد کارشناس باشد؛ خاطرنشان کرد: اگر مدعی هستیم که شکایتها باید به جای چند مرجع رسیدگی به نظام پزشکی برای بررسی کارشناسی برود ،باید این اعتماد را در بیمار ایجاد  کنیم که خدای ناکرده حتی در برخوردمان هم نسبت به پزشکان فرق و اختلافی گذاشته نمی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار