در پی اعلام کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا، بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در معاملات امروز صبح بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه فوریه با 80 سنت افزایش، 54 دلار و هفت سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز 71 سنت افزایش یافت و به 58 دلار و چهار سنت رسید.

دانیل آنگ تحلیل‌گر فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد: «با توجه به تعطیلات سال نو میلادی ما شاهد کاهش حجم معاملات هستیم».

در منطقه آسیا- اقیانوس آرام، بازارهای مالی نیوزیلند، چین، فیلیپین، تایوان، تایلند و ژاپن به علت تعطیلات بسته بودند.

دانیل آنگ افزود: افزایش بهای نفت در بازار آسیا احتمالا ناشی از داده‌های مثبت در خصوص ذخایر نفت خام آمریکاست.

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا که چهارشنبه‌ها منتشر می شود، ذخایر نفت‌خام آمریکا در هفته منتهی به 26 دسامبر (شش دی) یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یافت و به 385 میلیون و 500 هزار بشکه رسید.

تحلیل‌گرانی که آژانس داو جونز نیوزوایر نظر آنها را جویا شده بود، کاهش تنها 600 هزار بشکه‌ای نفت خام آمریکا را پیش‌بینی کرده بودند. کاهش ذخایر نفت خام آمریکا نشانه‌ای مثبت از وضعیت تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت خام در جهان است.

بهای نفت روز چهارشنبه بار دیگر کاهش یافت و بدترین سال را برای طلای سیاه از سال 2008 رقم زد.

هر بشکه نفت خام پایه وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه فوریه چهارشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک با کاهش 85 دلاری، 53 دلار و 27 سنت به فروش رفته بود که پایین‌ترین سطح از یک مه 2009 بود و سقوط بهای این نفت را در کل سال به حدود 46 درصد رساند.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه 57 دلار و 33 سنت به فروش رفته بود و دوباره به سطوحی که از پنج سال و نیم پیش بی سابقه است، بازگشت. بدین ترتیب بهای نفت خام برنت در یک سال 48 درصد کاهش را تجربه کرد.



انتهای پیام./.
برچسب ها: نفت ، قیمت ، آسیا ، افزایش ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار