صانع‌دوست گفت: تصفیه‌خانه‌های موجود این استان با ظرفیت کامل فعال نیستند و این امر ناشی از کامل نبودن شبکه و خط انتقال این استان است امیدوار هستیم که با حال مشکل اعتباری از ظرفیت تصفیه‌خانه ‌ها به طور کامل بهره‌برداری شود.

صانع‌دوست معاون بهره‌بر‌داری آب و فاضلاب شهری گیلان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: میزان بارندگیهای این استان در مقایسه با سال آبی گذشته و متوسط درازمدت موجب شده تا  ده درصد از جمعیت شهری گیلان تحت تنش آبی قرار گیرند.

وی ادامه داد: برسره، جیرنده، رودبار و ماسوله از جمله این شهرها هستند.

صانع‌دوست با بیان اینکه از 49 شهرتنها دو شهر تحت پوشش آب و فاضلاب شهری گیلان قرار ندارند گفت: تا پایان سال تمامی شهرهای این استان تحت پوشش فاضلاب شهری قرار می‌گیرند.

معاون بهره‌بر‌داری آب و فاضلاب شهری گیلان افزود: در این استان 213 حلقه چاه فعال و 15 تصفیه خانه تامین و تصفیه آب را به عهده دارند.

وی تصریح کرد: قرار است یک تصفیه خانه دیگر توسط بخش خصوصی به تصفیه‌خانه‌های این استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه با آبگیری سد شهر بیجار سختی آب این استان کاهش و کیفیت آب افزایش پیدا کرده است.

صانع‌دوست تصریح کرد: 450 هزار مشترک شهری در گیلان وجود دارد که 99.8  درصد آنها تحت پوشش آب شرب شهری و 69.7 درصد تحت پوشش فاضلاب شهری قرار دارند.

معاون بهره‌بر‌داری آب و فاضلاب شهری گیلان تاکید کرد: تصفیه‌خانه‌های موجود با ظرفیت کامل فعال نیستند و این امر ناشی از کامل نبودن شبکه و خط انتقال این استان است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که با حال مشکل اعتباری از ظرفیت تصفیه‌خانه ‌ها به طور کامل بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار