دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: طرح تحول سلامت بسیار طرح عظیمی است و نیاز به نیروی استانی بیشتری دارد و در حال حاضر تیمی که این طرح را پیش می‌برد، کم تعداد است و نیازمند نیروی انسانی متخصص بیشتری برای پیشبرد بهتر طرح هستیم.

دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی دیگر از انتقاداتی که بر پیشبرد طرح تحول وارد است نبود امکانات IT است، IT یکی از زیر ساخت‌های مهم در مدیریت نیروی انسانی و منابع مالی و نظارت است تا به عنوان مثال بتوانیم تجویز دارو، نوع دارو و توزیع دارو را بهتر کنترل کنیم و یا در حوزه درمان با کمک IT از انجام درمانهای غیر ضروری پیشگیری کنیم.

دکتر هاشمی گفت: یکی دیگر از موارد استفاده از IT برای پیشبرد طرح تحول قرار دادن سریعتر منابع در اختیار نیروی انسانی است بنابراین نیاز طرح تحول برای استفاده از نرم افزار IT بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وزیر بهداشت ادامه داد: نبود شبکه بهداشت در کل کشور و منحصر بودن آن فقط در روستاها از مشکلات دیگر پیش روی طرح تحول است، اگر شبکه بهداشت در سراسر کشور وجود داشت به راحتی برنامه‌های طرح به انجام می‌رسد و ما در حال حاضر بخشی از کارمان در طرح تحول، فراهم کردن زیر ساختهایی است که وجود ندارد تا آیندگان با مشکلات امور ما مواجه نباشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.