رئيس سازمان امور عشاير کشور گفت: اعتبار 23 ميلياردی به آبرسانی عشاير کشور تخصيص يافت .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛رئيس سازمان امور عشاير کشور در گردهمايي مديران سازمان امور عشاير ايران با بيان اينکه با توجه به خشکسالي اخير، آبرساني در تمام فصول به عشاير انجام مي‌شود اما در مواقع خشکسالي از اهميت ويژه برخوردار است گفت: با مصوبه هيئت دولت مبلغ 23 ميليارد و 800 ميليون تومان براي آبرساني به عشاير کل کشور اختصاص يافت .

رئيس سازمان امور عشاير کشور با اشاره به اين که اين اعتبار در راستاي آبرساني به عشاير منشأ اثر بوده و آبرساني به خوبي تا حد ممکن انجام شده، گفت  در کل کشور 250 ناوگان تانکر خدمات آبرساني به عشاير را انجام مي‌دهند.

قندالي با اشاره به اينکه آبرساني به عشاير کشور به سمت آبرساني از طريق شبکه رفته، افزود: اگر در ايجاد شبکه‌هاي آبرساني اقدام شود بهتر از استفاده دائم از تانکر است و در اين همايش نيز اين موضوع مورد بررسي قرار مي‌گيرد و يکي از مباحث جدي ما ايجاد شبکه‌هاي آبرساني است که با ايجاد اين شبکه اتکا به تانکر براي آبرساني کاهش يافته و با استفاده از شبکه پايدار در مواقع بحران و غيربحران به راحتي آب به مناطق عشاير مي‌رسد.

قندالي وي وضعيت بهداشت عشاير را در دو بخش بهداشت عمومي و درمان تشريح کرد و گفت: حوزه درمان عشاير نيز از طرح  تحول سلامت برخوردارند و حدود 95 درصد از عشاير دفترچه بيمه دارند و مي‌توانند از خدمات درماني استفاده کنند.

رئيس سازمان امور عشاير کشور با اشاره به نامناسب بودن وضعيت بهداشت عشاير به دليل سبک خاص زندگي آن ها، گفت : به دليل کوچ عشاير و عدم اسکان در يک منطقه خاص تاکنون براي ارائه خدمات بهداشتي به اين قشر از جمعيت کشور، ساختاري فراهم نشده است.

قندالي از مکاتبات انجام‌شده با وزير بهداشت در راستاي تهيه طرحي ويژه براي رسيدگي به بهداشت عشاير خبر داد و افزود: با همکاري وزارت بهداشت مي‌توان ساختار طرحي مدون ويژه عشاير طراحي کرد که عشاير در ييلاق، قشلاق و در مسير کوچ خود امکان استفاده از خدمات بهداشتي را داشته باشند و سطح بهداشت عشاير از وضعيت کنوني به وضعيت مطلوب برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، آبرسانی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار