دبیر کل جبهه پیروان گفت: هیچ گروهی نباید خود را میراث خوار 9 دی بداند، 9 دی یک ثروت بزرگ ملی است که باید حفظ شود و به عنوان عبرت جامعه را واکسینه کند تا از خطرات آینده مصون بماند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان در نشست خبری خود که خبرگزاری ایسنا آن را میزبانی می‌کرد، با بیان این که حوادث سال 88 فتنه غم انگیز و تاسف بار بود، اظهار داشت: کسانی که فتنه را به وجود آوردند و مدیریت کردند همزمان هم جمهوریت نظام و اسلامیت نظام را هدف قرار دادند.  
 
وی افزود: فتنه 88 یک جنس دیگری داشت، دشمن بعد از تجربیات طولانی که در ابعاد مختلف اقتصادی و رسانه‌ای داشت در سال 88 این هجمه‌ها را به کار برده بود و به این نتیجه رسید که باید نظام را از درون تهدید کرد و به خاطر همین دنبال سکوی پرش و دست گیره بود تا کار خودش را به جلو ببرد.
 
وی با بیان این که سران فتنه منافع شخصی و حزبی خود را به منافع نظام ترجیح دادند، تصریح کرد: سران فتنه با یک تیر جمهوریت و اسلامیت نظام را هدف قرار دادند و با طرح توهم تقلب می‌خواستند که خط بطلانی را برروی همه انتخابات‌های جمهوری اسلامی بکشند و بعد از خرداد 88 و به طور مشخص در روز قدس، روز 13 آبان و در نهایت روز عاشورا مواضع خود را بروز دادند.  
 
باهنر با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) همزمان با انقلاب ایران در سال 1342 دفاع از آزادی قدس را هم شروع کردند، ابراز کرد: این دو انقلاب همزاد هم بودند سران فتنه در روز قدس این موضع سترگ نظام را زیر سوال بردند روز 13 آبان برای ملت ما به عنوان روز مبارزه با استکبار به حساب می‌آید.
 
دبیر کل جبهه پیروان با بیان این که روز عاشورا به عنوان سمبل یک قیام انسانی نه تنها در میان مسلمانان بلکه در جوامع بشری مختلف جا افتاده است، گفت: سران فتنه حاضر شدند که به مقدس‌ترین باورهای مردم هجمه وارد کنند.
 
وی با اشاره به این که حماسه 9 دی محاکمه فتنه‌گران توسط افکار عمومی بود، اظهار داشت: هیچ گروهی نباید خود را میراث خوار 9 دی بداند، 9 دی برای همه مردم ایران است 9 دی یک ثروت بزرگ ملی است که باید حفظ شود و به عنوان عبرت جامعه را واکسینه کند تا از خطرات آینده مصون بماند.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که نظام مردم سالاری دینی بدون داشتن چند حزب مشکل خواهد داشت، خاطر نشان کرد: هر کس بیاید و یک حزب شناسنامه‌دار و منضبط را تشکیل دهد ما مشوق وی خواهیم بود که در چارچوب نظام و قانون اساسی فعالیت داشته باشد.
 
باهنر در ارتباط با حزب رهروان ولایت هم اظهار داشت: تعدادی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت علاقه مند هستند که حزبی را تشکیل بدهند من با اقای لاریجانی که صحبت می‌کردم می‌گفت که من تاسیس کننده حزب نیستم ولی ممکن است که از این حزب حمایت کنم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که زمینه‌های تفرقه در ایران می‌توانست خیلی بیشتر باشد، تصریح کرد: ایران یک جزیره با ثبات و مستقر در منطقه است که حتی دشمنان قسم خورده ما نمی‌توانند این موضوع را انکار کنند.
 
وی در ادامه گفت: بارها و بارها به خودمان تذکر داده‌ایم که حمایت مردم از مسئولین به معنای رضایت ازعملکرد ما نیست، باید توجه کنیم که اختلافات سیاسی نباید به یک شکاف بینی تبدیل شود البته باید در کشور چند صدایی وجود داشته باشد و ما هم باید تحمل شنیدن انتقادات را داشته باشیم.  
 
باهنر با بیان این که جلسات خصوصی با ناطق ندارم اظهار داشت: ناطق یکی از ظرفیت‌های اصولگرایی کشور است و ما از وی می‌خواهیم که از این ظرفیت استفاده کند ناطق می‌گوید که من احساس وظیفه‌ای برای حضور در صحنه سیاست نمی‌کنم البته امکان دارد که ناطق به رفتار من و جبهه پیروان نقدهایی را داشته باشد که ما همه آن‌ها را می‌پذیریم.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گریزی به برداشت 4 و یک دهم میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی زد و در همین باره تاکید کرد: برای مقابله با تحریم‌ها یک سری میانبرهایی باید وجود داشته باشد و در همین راستا ستاد تدابیر ویژه در دولت گذشته تاسیس شد و برای این که فعالیت این ستاد خلاف قانون نباشد باید مصوباتش به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد و در عین حال مصوبات این شورا هم بدون تایید مقام معظم رهبری قابل اجرا شدن نیست.
 
وی افزود: دولت حق ندارد که کار خلاف قانونی انجام دهد در حال حاضر دیوان محاسبات اعتقاد دارد آن زمانی که این برداشت از صندوق توسعه ملی انجام شده قانون این کار را مجاز نمی‌دانسته ولو این که این پول برگردانده شده باشد.
 
باهنر با بیان این که در کشورمان یک سری احزابی داریم که دولت ساخته و یک سری احزاب باید باشند که دولت ساز باشند، تصریح کرد: هر دولتی که می‌آید از امکانات خود استفاده می‌کند و یک حزبی را به وجود می‌آورد و بعد از این که آن دولت رفت آن حزب هم جمع می‌شود.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که وحدت یعنی برای انتخابات به یک نظر مشترک برسیم، گفت: معنا و مفهوم وحدت این نیست که حتما به صد برسیم در وحدت هیچ گاه به صد نخواهیم رسید اصولگرایان چون احساس می‌کنند که یک رقیب جدی به نام اصلاح‌طلبان را پیش روی خود دارند به نظر می‌رسد که زمینه وحدت‌شان در این دوره بیشتر است.
 
وی گفت: رقابت‌های قومی و قشری در جامعه با رقابت‌های سیاسی ممزوج می‌شود؛ الان بیکاری و رکود اقتصادی در کشورمان به طور جدی وجود دارد.
 
باهنر با بیان این که رسانه‌ها و احزاب اگر می‌خواهند کار حزبی کنند نباید این مسائل را در جامعه مطرح کنند، خاطر نشان کرد: انتخابات یک سری مقدماتی دارد ولی نباید این مسائل عمومی شود البته این بدین معنا نیست که فعالان سیاسی فعالیتی نداشته باشند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار