نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از تمامی قسمت های نمایشگاه دستاوردهای ورزش و جوانان در خانه ملت از بخش دستاوردهای بانوان ورزشکار ایران در این نمایشگاه استقبال کردند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مجلس در جریان این بازدید ها دستاوردهای ورزشی در حوزه زنان را افتخاری برای ایران اسلامی دانستند و از مدال آوری ها و پیشرفت های این حوزه ابراز رضایت کردند. گزیده ای از صحبت های بهارستان نشین ها را در ذیل می خوانید.

مجتهدزاده مسئول سازمان نشرآثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس پس از بازدید از نمایشگاه اذعان داشت: ورزش کشور در حوزه بانوان پیشرفت بسیار خوبی داشته و دارد که امیدوارم هر روز شاهد پیشرفت ورزشکاران و جوانان در همه عرصه ها و در سطوح ملی و بین المللی باشیم.

سیدهادی حسینی نماینده مازندران سلامت بانوان برای پایداری ایران اسلامی را بسیار مهم و اساسی خواند و گفت: ورزش برای این قشر از جامعه لازم، ضروری و واجب است و هرگونه خط کشی بین زنان و مردان در استفاده از امکانات کار عاقلانه ای نیست.

سلطان صبور نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نگاه به ورزش عمدتاً نگاهی توأم با توجه به معروف و اقامه معروف نیست، اظهار داشت: این مورد در ورزش زنان و ورزش جانبازان و معلولان کمتر دیده شده است و به نوعی مظلوم واقع شده اند که باید این مهم مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

صفوری نماینده مردم اصفهان نیز با اشاره به این نکته که پایه و اساس رشد فرزندان از خانواده و آن هم از طریق مادران شکل می گیرد گفت: هرچه زنان کشور از نظر جسمی قوی تر باشند تاثیر مثبت بیشتری در روحیه آن ها نمود پیدا می کند. تربیت و رشد فرزند در نزد چنین خانواده هایی بهتر و قوی تر انجام خواهد شد و تاثیر مثبت آن در رشد انسان های سالم در جامعه و کاهش هزینه های درمانی و سایر هزینه ها برای کشور را به دنبال خواهد داشت. برخود می بالم که بانوان کشورم با حفظ حرمت و حجاب اسلامی در میادین بین المللی افتخارات بسیاری برای ایران اسلامی به ارمغان می آورند؛‌زنده و پاینده باشند بانوان جمهوری اسلامی ایران.

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مردم سیستان هم بعد از بازدید خود از نمایشگاه گفت: آنچه که عزت انسان ها است رعایت موازین شرعی اسلام است که به شکر خدا در ورزش بانوان در سطوح ملی و بین المللی رعایت شده است. این فرهنگ سازی ورزش مورد نیاز کل جامعه است. امیدوارم بانوان ایرانی به خصوص ورزشکاران در همه سطوح پیشرفت کنند.

محمد بیاتیان نماینده مردم بیجارضمن تقدیر از تلاشگران و خادمان عرصه ورزش در همه بخش ها،‌ خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانیم ورزش را به عنوان یک فرهنگ همگانی در جامعه نهادینه کنیم و هزینه های سلامت را نیز به عنوان جزء اصلی در بخش ورزش تخصیص دهیم.

شریعتی نماینده خوزستان نیزدر این خصوص گفت: ورزش بانوان در کشور ما توانست موضوع مهم انقلاب را صادر و اثر ارزشمندی را در بین زنان دنیا بگذارد لذا ورزش بانوان علاوه بر ارزش فرهنگی خود اثر انقلابی در دنیا داشته است. نباید فراموش کرد اثرگذاری این بانوان در سطح جهان بیشتر از خود ورزش و موضوعات ورزشی است.

نوروزی نماینده مردم گلستان خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که بانوان دارای پتانسیل بالایی به خصوص در ورزش هستند و اخذ مدال های مهم در رشته های مختلف گواهی براین مدعا است و مسئولان باید در دولت و مجلس بر اساس نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

رحیم زارع نماینده مردم آباده یکی از آسیب های ورزش ایران تا کنون را کم توجهی به ورزش بانوان دانست و افزود: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان این مهم را در نظام جامع ورزش به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد و به این نقطه قوت و فرصت توجه ویژه داشته باشد.

عزیزی فارسانی نیز ضمن تقدیر از قهرمانان ورزشکار و مسئولین کمیته های مختلف ورزش بانوان کشورافزود: قطعاً ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی توسط بانوان ما راحت تر و سریع تر امکان پذیر است. به امید آن روز که زنان ایرانی در تمام میادین بین المللی دارنده رتبه و سکو باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار