قم؛

برگزاری نشست صمیمی مشترک وزیر ورزش و هیئت‌های ورزشی استان قم

وزیر ورزش وجوانان کشورمان در هشتمین روز از دی ماه به شهر مقدس سفر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ نشست صميمي وزير ورزش و جوانان با مسئولين هيئت‌هاي ورزشي و تشکل‌هاي جوانان استان قم صبح امروز در تالار شهيد آويني قم برگزار شد.

نشست مشترک وزير ورزش و جوانان با هيئت‌هاي ورزشي و تشکل‌هاي جوانان قم امروز در تالار شهيد آويني شهر مقدس قم برگزار شد و مسائل مرتبط با ورزش و امور جوانان قم مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اين نشست دکتر محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان به همراه ايرج رحماني مديرکل هماهنگي امور استان‌هاي وزارت ورزش و جوانان حضور يافتند.

حجت‌الاسلام علي بنايي معاون سياسي امنيتي استاندار قم، سيدحسن رضوي معاون توسعه و اشتغال استانداري قم و حسن عابدي مديرکل ورزش و جوانان استان قم و عباس جهان‌بيني مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي صباي قم نيز در اين مراسم حضور داشتند.

در اين مراسم ابتدا حسن عابدي مديرکل ورزش و جوانان قم به وزير ورزش و جوانان  ضمن خيرمقدم  به وزیر و هئت همراه ایشان در سخناني درباره وضعيت ورزش قم در زمينه نيروي انساني، آمار ورزشکاران سازمان يافته، فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه‌هاي آموزشي، فرهنگي و همگاني ورزش و همچنين توسعه زيربنايي و سرانه ورزش قم سخن گفت.

در ادامه اين نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي معاون سياسي امنيتي استاندار قم در سخناني خواستار توجه بيشتر به ورزش قم از سوي وزرات ورزش و جوانان شد و ظرفيت و موفقيت‌هاي ورزش قم در عرصه ملي و بين‌المللي را مورد تاکيد قرار داد و از وزير ورزش و جوانان پيش‌بيني بودجه لازم براي احداث ساختمان هيئت‌هاي ورزشي را خواستار شد.

در ادامه نیزغلامرضا ملکي رئيس هيئت ژيمناستيک استان قم به عنوان نماينده هيئت‌هاي ورزشي قم ديگر سخنران اين نشست بود که با معجزه خواندن فعاليت‌هيئت‌هاي ورزشي قم با وجود دستان خالي در حوزه مالي، از وزير ورزش و جوانان خواستار رسيدگي به مشکلات مالي هيئت‌هاي ورزشي شد.

محمد رضا شاه ‌مردي دبير تشکل‌هاي جوان قم و يکي از برگزيدگان جشنواره ملي حضرت علي اکبر (ع) نيز در سخناني با ادبياتي ويژه با وزير ورزش و جوانان درد دل کرد و از وزير ورزش و جوانان خواستار رسيدگي جدي به مشکلات بخش جوانان در حوزه‌هاي مرتبط با اين قشر شد.

بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده از سوي مسئولين برگزاري اين نشست، دکتر محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان نيز در انتهاي اين جلسه با اعلام حمايت از بخش خصوصي در توسعه ورزش، مشکلات مالي وزارت ورزش و جوانان براي تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام را مورد تاکيد قرار داد و ديدگاه‌هاي خود در مسائل مرتبط با جوانان مطرح کرد.

وی ادامه داد: امروزه هر جا که امور به مردم واگذار شود خودشان بهتر کارها را اداره مي‌کنند و ما در گذشته‌هاي نه‌چندان دور بخش اعظمي از مشکلات مردم را توسط خود آنها حل کرده‌ايم.

دکتر محمود گودرزي تصريح کرد: موضوع جوانان که در حوزه اين وزارتخانه تعريف شده در واقع يک تکليف به گذاشته شده به گردن اين بخش است و آن هم هماهنگ‌سازي سازمان‌ها و نهادهايي هستند که بايد به موضوع جوانان اهتمام داشته باشند.

وي اضافه کرد: در کشور ما بايد 18 دستگاه در حوزه جوانان فعاليت کنند به عنوان مثال بانک مرکزي بايد بانک‌ها را موظف کند که به جوانان تسهيلات ارائه کند و کار وزارت ورزش و جوانان آگاه‌سازي دستگاه‌ها نسبت به اين وظايف است.

وزير ورزش و جوانان در ادامه با بيان اينکه دولت تدبير و اميد به دنبال اين است که امور مربوط به مردم را به خودشان واگذار کنند، تصريح کرد: هر جا که امور به مردم واگذار شود خودشان بهتر کارها را اداره مي‌کنند و ما در گذشته‌هاي نه‌چندان دور بخش اعظمي از مشکلات مردم را توسط خود آنها حل کرده‌ايم.

دکتر گودرزي با تاکيد بر حمايت از سمن‌ها بيان داشت: بهترين نماد از جامعه مدني و مشارکت مردم در امور همين تشکل‌ها هستند که اصطلاحا به آنها ساز مان‌هاي مردم نهاد يا سمن مي‌گويند و به دو دليل اولا حفظ حکومت و ثانيا واگذاري امور حکومت به مردم، بايد از اين سمن‌ها حمايت شود و بايد در گسترش سمن‌ها تلاش جدي داشته باشيم.
 
وجود 4 هزار پروژه ورزشي نيمه تمام در کشور
وزير ورزش و جوانان در ادامه به موضوع اعتبارات اختصاصي به اين وزارت‌خانه و همچنين مقوله طرح‌هاي ورزشي اشاره کرد و عنوان داشت: بودجه‌اي که براي ورزش از خزانه به اين وزارت‌خانه بايد اختصاص پيدا مي‌کند چيزي نزديک به 120 ميليارد تومان است و بين 80 تا 90 ميليارد آن به تجهيز تيم‌هاي ملي اختصاص مي‌يابد و ما بقي به ساير بخش‌هاي تعلق مي‌گيرد که يکي از اين بخش‌ها هيئت‌هاي استاني هستند.
وي با بيان اينکه بخش دوم بودجه اين وزارت‌خانه 200 ميليارد تومان براي توسعه عمران و آباداني ورزش است، تصريح کرد: در اين زمينه 4 هزار پروژه نيمه تمام با اين رقم بودجه را داريم که بسيار اندک است.

دکتر گودرزي همچنين در خصوص سرانه ورزشي قم که بايد تا پايان برنامه پنجم به يک متر برسد، ابراز داشت: در حال حاضر سرانه فضاهاي ورزشي قم 41 سانتيمتر مربع است که اندک به نظر مي‌رسد و قرار شده تا پايان برنامه پنجم توسعه به يک متر مربع برسد و در اين زمينه بايد از ظرفيت بخش خصوصي استفاده شود.

بايد خيرين و بخش خصوصي در امر ورزش وارد شوند

وزير ورزش و جوانان در ادامه تاکيد کرد: برخي سياست‌گذاري‌هاي اشتباه در گذشته موجحب شده که برخي از طرح ورزشي چندين سال نيمه‌تمام مانده و هيچ فکري براي اتمام آن صورت نگيرد، بنابر اين بايد خيرين و بخش خصوصي در امر ورزش وارد شوند و اين مهم زماني امکان‌پذير است که اهميت بيان ارزشمند مقام معظم رهبري که فرمودند «امر به ورزش امر به معروف است» را براي عزيزان خير و بخش خصوصي نهادينه کنيم.

رويکرد وزارت ورزش و جوانان عادلانه و متوازن است
وزير ورزش و جوانان بيان داشت: رويکرد ما در ورزش يک رويکرد عادلانه و متوازن است، اگر ورزش را در چهار حيطه، همگاني، تعليم و تربيتي، قهرماني و حرفه‌اي مد نظر قرار دهيم بايد 120 ميليارد تومان بودجه اين وزارت‌خانه را براي 75 ميليون نفر در ورزش همگاني نظر بگيريم و براي ديگر حيطه‌ها کمتر و کمتر شود.

وي با تاکيد بر اينکه بايد اداره ورزش حرفه‌اي را به بخش خصوصي بدهيم، ابراز داشت: با اين حال شاهد هستيم که در کشور ما سهم گسترده بودجه به سمت حرفه‌اي سوق داده مي‌شود در حالي که در ساير کشورها ورزش حرفه‌اي را بخش خصوصي اداره مي‌کند و در کشور ما اينگونه نيست.

 
انتهای پیام/ش

 
برچسب ها: وزیر ، محمود ، گودرزی ، سفر ، هییت ، ورزشی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.