کار‌شناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه دشمنان خارجی فکر می‌کردند که فتنه کار نظام را در ایران یکسره می‌کند، گفت: فتنه ۸۸ اولین بار بود که نخبگان در سطوح بالا با آن‌ها همزبان شدند دشمن و دشمن با تصور اینکه کار نظام تمام شدنی است، خیلی احتیاط به خرج نداد و اسنادی از اقدامات خود بجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا مقدم‌فر در "همایش بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه ۸۸" که صبح امروز که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: رویه نظام سلطه در تاثیرگذاری بین کشورهای هدف این است که نقش خود را پنهان کنند و این اقدام چه در جنبه‌های جنگ نرم و چه در جنبه‌های جنگ سخت کاملا مشهود است.

مقدم‌فر ادامه داد: اگر هم آن‌ها نقشه‌ای که دارند را پس از گذشت ۳۰ الی ۴۰ سال برای ایجاد محبوبیت منتشر می‌کنند و با ارائه این اسناد اطلاعاتی می‌گویند، در فلان کودتا یا تغییر فلان رژیم عنصر عملیاتی ما بودیم، در این روند یک استثناء وجود دارد و آن ایران است، امروز با گذشت تقریبا ۶۰ سال از کودتای ۲۸ مرداد هنوز دشمنان حاضر به انتشار اسناد اطلاعاتی این کودتا نیستند و جزئیات عملیات کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ هنوز منتشر نشده است.

معاون فرهنگی مرکز بیداری اسلامی ادامه داد: این اقدام آن‌ها چرایی معناداری است، با وجود گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی و ایجاد فتنه‌های فراوان که دشمنان در ایجاد آن نقش محوری داشتند، از بکارگیری منافقین در ترور‌ها اینکه چطور کشمیری وارد پست نخست وزیری شد و توانست ۸ شهریور را رقم بزند، تحریک صدام در حمله به ایران، فتنه‌ای به نام قتل‌های زنجیره‌ای که قرار بود کشتار آن را به گردن نظام بیندازند همه و همه این اقدامات با نفوذ چه کسانی انجام شده بود.

وی با تاکید بر اینکه آن‌ها در فتنه ۸۸ که اعظم فتنه‌های گذشته بود، یک برآورد غلط داشتند که مچشان را باز کرد، گفت: برآورد غلط آن‌ها از این قرار بود که قطعا این فتنه کار نظام را یکسره می‌کند یا رژیم بطور کلی تغییر می‌کند و یا در ساختار رژیم تغییرات اساسی شکل خواهد گرفت.

مقدم‌فر با بیان اینکه در فتنه ۸۸ اولین بار بود که نخبگان در سطوح بالا با آن‌ها همزبان شدند، ادامه داد: دشمن به دلیل تصور اینکه کار نظام تمام شدنی است، خیلی احتیاط به خرج نداد و اسنادی از اقدامات خود بجای گذاشت.

کار‌شناس مسائل استراتژیک افزود: دشمن تصور می‌کرد انقلاب مخملی در ایران کار را تمام می‌کند.

مشاور امور رسانه‌ای سپاه پاسداران افزود: با یک بررسی ساده ۱۱۱ نشانه برای دخالت بیگانه در فتنه ۸۸ یافته‌ام که برخی از آن اسناد اعتراف افرادی است که پس از آشوب‌ها در زندان بیان کرده‌اند.

وی حجم عمده این ۱۱۱ نشانه را متعلق به دولت پادشاهی بریتانیا دانست و ادامه داد: مسئول خزانه داری دوران ریگان و ستون نویس سابق روزنامه وال استریت جمله جالبی با این مضمون می‌نویسد؛ اعتراضات تهران در سال ۸۸ به روشنی از نوع اعتراضات هدایت شده توسط سازمان سیا در گرجستان و اوکراین و انسان باید نابینا باشد که چنین چیزی را نبیند.

وی اضافه کرد: جنگ سخت یا کودتا پروسه‌ای است که در یک مدت زمانی پایان می‌پذیرد، اما جنگ نرم نیاز به مقدماتی دارد و نمی‌تواند ظرف یک، دو و یا ۵ سال صورت پذیرد.

مقدم‌فر در ادامه سخنرانی خود گریزی به اعترافات برخی از دستگیر شدگان زد و گفت: برخی از آن‌ها می‌گویند برای طراحی این مدل در اواخر جنگ تحمیلی دست به کار شدیم یعنی ۲۰ سال روی آن کار شد. یک تست ناموفق آن در ۱۸ تیر ۸۷ بود و تست بعدی ۱۰ سال بعد یعنی در فتنه ۸۸ صورت گرفت.

کار‌شناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه دشمن در مجموع دو دهه در سه حوزه مهم کاری فعالیت داشته که اعم از بازوی فکری، بازوی اجرایی و بازوی رسانه‌ای است، گفت: انجمن‌هایی مثل انجمن سوروس، بنیاد‌ها و اتاق‌های فکر راک فلر، کارنگی، انجمن سیاست خارجی آلمان و... که در دوران ریاست جمهوری خاتمی به داخل کشور نفوذ پیدا کردند از این جمله هستند.

وی برای تبیین بهتر بازوهای فکری به ایجاد، ترویج و حمایت از تفکر خاصی در ایران اشاره کرد که منطبق بر جنگ نرم است و می‌خواهد به عنوان تفکر در ایران جابیفتد و مصداق روشن آن اعترافات تاج بخش نماینده بنیاد سوروس در ایران است که طی آن باید از طراحی و آماده سازی مبلغین برای رسیدن به این طرح نام برد و به عنوان مثال از افرادی مثل عبدالکریم سروش و سریع القلم در این اعترافات صراحتا نام برده شده است.

وی در ادامه این اعترافات اضافه کرد: من در دولت اصلاحات واسطه ملاقات اصلاح طلبان از جمله خاتمی با خود سوروس بودم.

مقدم‌فر بازوی اجرایی را شاخه زنان، شاخه قومی و نظامی، شاخه حقوق بشر، شاخه کارگری و شاخه دانشجویی و ان جی او‌ها دانست و برای معرفی بهتر بازوی رسانه‌ای از ادبیات سازی یاد کرد و گفت: ادبیات سازی جنگ نرم و الگونمایی آن برای الگوهای عملیاتی اولین بار با ترجمه فارسی کتاب از دیکتاتوری به دموکراسی صورت گرفت.

کار‌شناس مسائل استراتژیک ادامه داد: این سند، براندازی نرم در ایران را تبیین می‌کند و مطالعه این سند نشان دهنده آن است که گویی فتنه ۸۸ گام به گام طبق آن حرکت کرده است.

مقدم‌فر دلیل انتشار این اسناد را تمام شدن کار نظام در فتنه ۸۸ دانست و ادامه داد: دلیل شرکت خیلی از دیپلمات‌های خارجی در تظاهرات این دانست که آن‌ها به دلیل تمام شدن کار نظام می‌خواستند برای خود ا فتخار کسب کنند.

کار‌شناس مسائل استراتژیک با اشاره به سخنان جان بولتون در سال ۲۰۰۷ یعنی دو سال قبل از فتنه ادامه داد: وی در این سخنان می‌گوید؛ اکنون شاهد تلاش‌های آمریکا برای دامن زدن یک انقلاب رنگین در ایران از سوی سازمان سیا هستیم، تصویب بودجه ۱۵۰۰۰ میلیاردی هلند در ایران که وظیفه پشتیبانی از رسانه‌ها را دارد نیز بخش دیگر ی از سخنان بولتون می‌باشد. در‌‌ همان سال‌ها بوش سند رسمی را امضاء می‌کند و از طرح‌های سازمان سیا برای اجرای یک عملیات تبلیغی و فریب اطلاعاتی به منظور بی‌ثباتی و سرنگونی دولت روحانیون در ایران پرده بر می‌دارد.

معاون فرهنی مرکز بیداری اسلامی ادامه داد: در این میان انگلیس بیشترین سهم را در ایجاد ناآرامی در ایران دارد و به ۴ دلیل میدان عمل به جای آمریکا به انگلستان واگذار می‌شود اول آنکه انگلستان در ایران سفارتخانه دارد و آمریکا از این امکان بی‌بهره است و این مکان می‌تواند پایگاهی برای خط دهی به آشوب باشد، دوم بهره‌مندی انگلستان در سه دهه بعد از انقلاب از شبکه گسترده اطلاعاتی در کشور، سوم تجربه سالهای حضور انگلستان در ایران و تجربه ۳۰۰۰ سال حضور و کار در ایران و دلیل چهارم سابقه مثبت شبکه بی‌بی سی در انتشار اخبار.

وی ادامه داد: نقش انگلیس در فتنه ۸۸ در دو حوزه قابل چشم پوشی نیست، اول سفارت انگلیس که پناهگاه اصلی بود، دوم شبکه بی‌بی سی فارسی که می‌داندار اصلی در حوزه رسانه تصویر است.

معاون فرهنی مرکز بیداری اسلامی دلیل این مدعا را افتتاح شتابزده شش ماهه شبکه بی‌بی سی عنوان کرد.

وی یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اعتراف رسام تحلیلگر ارشد سفارت انگلستان دانست و گفت: رسام می‌گوید من ۱۳۰ نفر از نخبگان کشور را به سفارت انگلیس وصل کردم با عناوینی مانند بازدید از دانشگاه‌های لندن و آمریکا، سوال من از دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی این است که امروز آقای رسام کجاست. وی تنها ۲۰ روز در بازداشت بسر برد و سپس مرخصی گرفت و با حجم گسترده کار دیپلماتیک کشورهای غربی در حال حاضر نزد اربابان خود سر می‌برد.

مقدم‌فر ادامه داد: ارتباط با ان جی او‌ها که سفارت انگلیس آن را ساماندهی کرده است، یکی از اقدامات دیگر سفارت انگلستان می‌باشد، چینش عناصر نفوذی که برخی از آن‌ها چهره‌های نام آشنایی هستند مانند اردشیر امیر ارجمند که برادر وی مسئول اطلاعاتی منافقین بود و غالب بیانیه‌های موسوی را خود اردشیر ارجمند می‌نوشت. سقف بعدی رضا خادمی است. وی در ستاد کروبی به فعالیت می‌پرداخت و عضو منافقین در قرارگاه اشرف است که در زمان انتخابات به فعالیت انتخاباتی در ستاد این کاندیدا مشغول بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارشناس ، دلیل ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار