معاون مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران گفت: كاهش قيمت نفت يك اتفاق مصنوعی است به طور یقین كه اين وضع دوام خواهد داشت بخشی از آن را مربوط به شيل گس و بخش ديگر سقوط قيمت را به مسائل سياسی مرتبط می‌داند.

محمدحسن پیوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و تاثیر آن برروی قیمت محصولات پتروشیمی، اظهار داشت: وقتی قیمت نفت خام روند نزولی پیدا می کند به طور یقین برروی محصولات پتروشیمی تاثیر گذار می باشد و این کاهش قیمت مسلما از طریق کشورهای صنعتی به کشورهای تولید کننده فشار وارد می کند.  
 
وی تصریح کرد: كاهش قيمت نفت يك اتفاق مصنوعي است به طور یقین كه اين وضع دوام نخواهد داشت بخشي از آن را مربوط به شيل گس و بخش ديگر سقوط قيمت را به مسائل سياسي مرتبط مي‌داند. 

معاون مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران خاطرنشان کرد: این کاهش قیمت تا سه تا چهار ماه آینده به صورت محسوس بر قیمت محصولات پتروشیمی با پایه خوراک مایع تاثیر گذار خواهد بود، اما این تاثیر در مورد محصولات پتروشیمی با پایه خوراک گاز کمتر خواهد بود.  
 
وی با بیان این که فرمول تعیین قیمت خوراک به تصویب رسیده در مجلس شورای اسلامی، بر اساس شاخص‌های اقتصادی و اصلی کشور بنا نهاده شده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تهیه آن مشارکت داشته است، گفت: مجلس با تصویب این فرمول کار حساس و مهمی را انجام داد و در صورت تصویب این فرمول در شورای نگهبان دولت آن را به اجرا در می آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار