استرس مزمن احتمال بروز دل درد را تا سه برابر افزایش می‌دهد و این عارضه در اغلب موارد با احساس تهوع ، سر درد و کمردرد همراه است.

محسن عابدینی نیا روانپزشگ  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استرس مزمن با علائم و عوارضی همراه است که می تواند آن را مشخص تر کرده و در واقع آن را از سایر اختلالات روانی تمایز دهد. 

وی با اشاره به این که افرادی که دچار استرس مزمن می‌شوند بیشتر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند، تاکید کرد: استرس مزمن احتمال بروز دل درد را تا سه برابر افزایش می‌دهد و این عارضه در اغلب موارد با احساس تهوع ،سر درد و کمر درد همراه است.

عابدینی نیا گفت: بروز مشکلات مربوط به دهان به ویژه درد زخم در ناحیه دهان و همچنین خونریزی لثه نیز در افرادی که دچار استرس مزمن هستند ،شایع  است.

وی خاطر نشان کرد: سردرد، خارش پوست، جوش های زیر پوستی، افزایش حساسیت و بروز مشکلات عضلانی و مفصلی به ویژه گرفتگی عضلات، از دیگر علائم مرتبط با استرس مزمن است. 

عابدینی افزود: بسیاری از علائم استرس مزمن در استرس های معمولی نیز مشاهده می‌شود، اما شدت این علائم در استرس‌های مزمن بیشتر بوده و مدت آن نیز طولانی‌تر است و در واقع این نوع استرس بیشتر موجب افت کیفیت زندگی می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار