معاون برنامه ریزی و توسعه موقوفات کشور گفت: ایجادفرصتهای سرمایه گذاری در بخش توسعه و عمران آبادی موقوفات زمینه رابرای جذب سرمایه گذاری ومدیریت طرحهای سرمایه گذاری روشهای تامین مالی محیا می‌سازد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جلیلی معاون برنامه ریزی و توسعه موقوفات کشور در همایش فرصتها و دستاوردهای موقوفات کشور با اشاره به ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری و ظرفیت سازی موقوفات کشور، اظهارداشت: ایجاد فرصت تامین مالی، سرمایه گذاری مبتنی بر داراییها از محل اندوخته، فروش  اموال وقفی، افزایش سرمایه مبتنی بر بدهی با استفاده از اوراق وقف از برنامه ها و راهبردهای موقوفات کشور است.

وی با اشاره به اینکه تأمین صندوق و اعتبار مالی از صندوق سرمایه گذاری تأمین می شود، افزود: تأمین منابع مالی یک بنگاه اقتصادی بر مبنای جریان نقدی و عایدات طرح مذبور برای بازپرداخت تسهیلات و پذیرفتن داراییهای آن با عنوان وثیقه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه موقوفات کشور در پایان گفت: مقدمات طرح معادن مس در استان البرز بین اشتهارد و کرج فراهم شده است و همچنین اخذ مجوز معادن قیر در استان لرستان، انتشار و فروش قیر به سرمایه گذاران، پرداخت وامها و تسهیلات متناسب با نیت واقفان با استفاده بیشتر در طرحهای صنعتی و بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بخش خصوصی از اقدامات اجرایی اوقاف و امور خیریه کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، کشور ، اموال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار