وزیر فرهنگ مصر: «مهاجرت:خدایان و پادشاهان» یک فیلم توهین آمیز است

وزیر فرهنگ مصر فیلم «مهاجرت: خدایان و پادشاهان» را یک فیلم صهیونیستی و توهین آمیز خواند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران، مصر اکران آخرین ساخته‌ی «ریدلی اسکات»، «مهاجرت:خدایان و پادشاهان» را به دلیل تحریف‌های تاریخی لغو کرد.
 
این فیلم هالیوودی که با بودجه‌ی 140 میلیون دلار ساخته شده، بر اساس داستان «مهاجرت» از «انجیل» است که چگونگی خارج کردن یهودی‌ها از مصر توسط «حضرت موسی (ع)» و دو قسمت کردن دریای سرخ است.
 
وزیر فرهنگ مصر «جابر عصفور» گفته است که این فیلم به دلیل روایت نادرست از داستان حضرت موسی (ع) و اعتقاد به اینکه یهودی‌ها اهرام ثلاثه را ساخته‌اند، یک فیلم توهین آمیز است.
 
مشاور رسانه‌ای وزارت فرهنگ مصر «محمد بغدادی» درباره‌ی این فیلم گفته است: اکران این فیلم به دلیل تحریف تاریخ لغو شده است. این فیلم حضرت موسی (ع) را به عنوان رهبر ارتش آرون نشان می‌دهد نه یک پیامبر و فرستاده‌ی خداوند. همچنین این فیلم خدا را به شکل یک کودک به تصویر کشیده که حضرت موسی (ع) از او طلب کمک می‌کند.
 
بغدادی در ادامه می‌افزاید: این فیلم یهودی‌ها را به عنوان سازندگان اصلی اهرام ثلاثه نشان می‌دهد و این موضوع دور از حقیقت و باور است.
 
اهرام ثلاثه 2540 سال قبل از میلاد مسیح و تقریبا 500 سال قبل از حضرت ابراهیم (ع) ساخته شده است.
 
بغدادی و عصفور در ادامه‌ می‌افزایند که جریان صهیونیستی که این فیلم را تولید و تهیه کرده است، می‌خواهند بگویند که آن‌ها "مردمان انتخاب شده از طرف خداوند" هستند.
 
«مهاجرت» به دلیل وجود بازیگران سفید پوستی که شخصیت‌های خاورمیانه‌ای و آفریقایی رنگین پوست را ایفا می‌کردند، مورد انتقاد نیز قرار گرفته است.
 
گفتنی است؛ پس از لغو این فیلم توسط مصر، مراکش هم اکران فیلم هالیوودی «مهاجرت:خدایان و پادشاهان» را به دلیل نمایش تصویر خداوند،‌ لغو کرد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار