ضیایی، گفت: هر فردی قبل از انتخاب رشته دانشگاهی باید بازار کار آینده آن رشته را هم در نظر بگیرد و ما نیز در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعی می کنیم دانشجویی را تربیت کنیم که از دانش او در جهت ارتقاء‌ بهداشت و سلامت جامعه استفاده شود، ضمن اینکه برنامه کاهش ظرفیت در برخی رشته‌ها که بازار کار کمی دارد در دستور کار است.

دکتر امیرحسین ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت برنامه‌ای را به دانشگاهها ابلاغ کرده تا میزان گسترش برخی رشته‌های موجود و دانشجویان آن رشته‌ها را تعدیل کند، می توان گفت 20 تا 30 درصد رشته‌های موجود کاهش ظرفیت و تعدیل پیدا می کند و رشته‌های جدیدتر و بین رشته‌ای ایجاد خواهد شد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر در نظام سلامت حدود 380 رشته نیاز داریم که هنوز نیرویی در این رشته‌ها تربیت نشده است و بیشتر این رشته‌های جدید در حوزه‌های مدیریتی سلامت، رشته‌های مرتبط با IT و سلامت خواهند بود و در تمام دنیا این رشته‌های جدید وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان عنوان کرد: درحال حاضر رشته‌ها و مقاطع تحصیلی نظام سلامت تا سال 1404 به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.




انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.