دکتر ضیایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از حد ظرفیت در رشته دندانپزشکی دانشجو پذیرش می شود گفت: سال آینده با توجه به شرایط موجود هیچ گونه افزایش ظرفیتی برای پذیرش دانشجو در این رشته نخواهیم داشت.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز 19 آذر در حاشیه نشست شورای آموزش دندانپزشکی در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته دانشجوی بیشتری در رشته‌های دندانپزشکی جذب شده و تنها اندکی کاهش ظرفیت در بخش پذیرش دانشجو به صورت شهریه ای داشتیم، باید توجه داشت که افزایش ظرفیت دانشجو باید براساس امکانات و اساتید صورت گیرد در غیر این صورت ما نمی‌توانیم روی یک صندلی در دانشگاه 3 دانشجو را بنشانیم.

وی ادامه داد: تمام هدف ما افزایش کیفیت آموزش است در حال حاضر بیش از حد ظرفیت دانشجو گرفته می شود که این به دلیل تقاضای اجتماعی زیاد برای رشته دندانپزشکی است.

ضیایی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی در کنکور سال آینده با این شرایط موجود افزایش پیدا نمی‌کند البته دانشگاه ها می توانند با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و گرفتن هزینه ظرفیت جدید ایجاد کنند.

ضیایی در خصوص سطح علمی دانشکده‌های دندانپزشکی تصریح کرد: سطح علمی علوم دندانپزشکی به خصوص در رشته‌های مختلف آن در کشور بسیار مطلوب و بهتر از دانشکده های منطقه است چرا که ما بهترین رتبه های کنکور را در این رشته جذب می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما باید در بحث دندانپزشکی به سمت پیشگیری حرکت کنیم، عنوان کرد: در این چند سال به درمان توجه ویژه‌ای شده اما باید توجه داشت که اصولا با پیشگیری می‌توانیم به ارتقاء سلامت دهان برسیم در واقع باید کوریکولوم آموزش دندانپزشکی کشور مثل کشورهای توسعه یافته باشد یعنی به سمت پیشگیری حرکت کنیم تا بتوانیم سطح سلامت دهان و دندان را افزایش دهیم.

وی در ادامه توزیع نامناسب نیروی تخصصی دندانپزشکی را یکی از مشکلات مهم این حوزه اعلام کرد و افزود: تعهدات زیادی از دانش آموختگان رشته های مختلف پزشکی به خصوص دندانپزشکی گرفته می‌شود که بعد از اتمام تحصیل در مناطق محروم به فعالیت بپردازند اما متاسفانه این نیروهای تخصصی به خوبی در کشور توزیع نشده‌اند، به این معنا که ما تربیت نیروی انسانی زیادی داریم اما در توزیع و ماندگاری متخصصین مشکلات عدیده ای داریم.

ضیایی در خصوص تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی تاکید کرد: خدمات دندانپزشکی تعرفه گذاری و قیمت گذاری نشده‌اند و بیمه ها هم حمایت خوبی نمی‌کنند در تلاش هستیم خدمات پایه دندانپزشکی را تعرفه گذاری کنیم و حمایت بیمه ها را داشته باشیم چرا که بیشترین هزینه‌ای که مردم در حوزه خدمات درمانی از جیب پرداخت می کنند مربوط به خدمات دندانپزشکی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار