دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: آن اصلاح‌طلبی که در فتنه حضور داشته دیگر اصلاح‌طلب نیست؛ در واقع آن فرد می‌خواهد از پرچم اصلاح‌طلبی سوءاستفاده کند.

«حسین فدایی» دبیرکل جمعیت ایثارگران، در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تقسیم‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب به عنوان دو جریان مقابل هم را قبول ندارم، اظهار داشت: من اساسا اصولگرایی که تن به فساد دهد و توجیه‌گر فساد باشد و گفتمان انقلاب را مخدوش کند اصولگرا نمی‌شناسم؛ از طرف دیگر اصلاح‌طلبی که اصول انقلاب را نفی کند و قائل به استیلای بیگانگان در کشور باشد، اصلاح‌طلب نمی‌دانم.
 
وی تأکید کرد: در حال‌ حاضر اصلاح‌طلبانی حضور دارند که قائل به حفظ اصول انقلاب هستند و از طرف دیگر اصولگرایانی را داریم که اصول انقلاب را نقض می‌کنند و علم اصولگرایی یا علم اصلاح طلبی بر دوش افرادی است که اصلا مصداق آن نیستند.

فدایی افزود: حادثه 22 خرداد سال 88 یک درس بزرگ برای همه وفاداران به نظام بود و پیام بزرگی برای مردم، نخبگان و خواص داشت که اگر در فعل و انفعالات و رقابت‌های سیاسی محکمات انقلاب را نادیده بگیرند، همه ضرر خواهند کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به اینکه اگر موضع رهبری تضعیف شود، سود اصلی را دشمن می‌برد، خاطر نشان کرد: حتی اگر خواص، عقل دنیایی و عقل سیاسی هم داشته باشند، برای اینکه بتوانند به اهدافشان برسند چاره‌ای ندارند و چاره‌ای نداریم جز اینکه باید در چارچوب نظام به فعالیت سیاسی بپردازیم، ولی در عین حال امکان هم دارد که بعضی ها همچنان گوش خود را با پنبه بگیرند.

فدایی گفت: من قائل به تفکیک هستم؛ اصلاح‌طلبی که اعتقاد به محکمات انقلاب دارد با اصلاح طلبی که با فتنه گران همراهی کرده است، یکی نیستند. آن اصلاح‌طلبی که در فتنه حضور داشته دیگر اصلاح‌طلب نیست؛ در واقع آن فرد می‌خواهد از پرچم اصلاح‌طلبی سوءاستفاده کند.

وی در همین‌باره تصریح کرد: آن اصلاح‌طلبی که معتقد به اصول نظام است، برای اینکه بخواهد لکه ننگین فتنه را از خود دور نگه دارد، باید به هر شکلی و البته به طور شفاف و صریح از سران فتنه اعلام برائت کند. چه «خاتمی» و چه هر کس دیگری که می‌گوید ما می‌خواهیم در چارچوب نظام فعالیت کنیم، با ادعا که نمی‌شود مسئله را روشن کرد. مقدمه این ادعا اعلام برائت از فتنه است. حکومت ما حکومت سکولار نیست، حکومت دینی و مبتنی بر اندیشه‌های امام(ره)، باورهای مردم و ولایت است.

فدایی خاطرنشان کرد: اگر این اعلام برائت انجام شود، آن موقع ما می‌توانیم نسبت به عملکرد این افراد ارزیابی داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار