نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛

فتنه جنگ علیه نظام بود نه دعوای انتخاباتی/ اربعین حسینی امسال تکرار حماسه 9 دی است

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی گفت: حماسه عظیم اربعین حسینی بخشی از تحقق طرح خاورمیانه بزرگ اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با سخنرانی «علی‌محمد نایینی» رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی، به منظور تشریح و تبیین برنامه‌های 9 دی برگزار شد.

نایینی با بیان اینکه میان حماسه 9 دی با سایر رویدادهای عظیم به ویژه حرکت‌های مردمی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی شباهت‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: یک تفاوت اساسی در 9 دی 88 وجود دارد که این مناسبت را ماندگار کرده و آن تفاوت مربوط به خطر پیچیده و عظیمی است که متوجه انقلاب اسلامی بود.

وی تأکید کرد: هیچ حادثه‌ای به پیچیدگی فتنه 88 و هیچ حرکتی به عظمت حماسه 9 دی نیست.
 
نایینی ادامه داد: همه ساله در پاسداشت 9 دی باید از فتنه سخن گفت؛ چرا که غفلت از فتنه، آن را از یادها می‌برد و نتیجه این بازگویی، الزاما به تکوین عالمانه 9 دی منجر می‌شود.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگذاشت حماسه 9 دی تصریح کرد: برنامه‌ریزان علیه کشور، امید کامل به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند و اسناد کافی در این زمینه موجود است؛ اما مردم ایران یکپارچه به صحنه آمدند و در تقابل با فتنه‌گران ایستادند.
 
وی در رابطه با شرایط ویژه انتخابات 22 خرداد 88 اظهار داشت: این انتخابات در شرایط ویژه انجام و در فضایی کاملا رقابتی و با اوج اقتدار برگزار شد؛ آن چنان که به تعبیر «مقام معظم رهبری»، مشارکت در این انتخابات یک معجزه بود و زلزله‌ای ایجاد کرد؛ اما مقدمات انتخابات نشان از برنامه‌ریزی دقیق برای شروع فتنه بود و برخی از افراد خودی در تحلیل آن شرایط دچار تزلزل شدند و نتایج این انتخابات بزرگ را به چالش کشیدند.
 
نایینی در رابطه با شاخصه‌های فتنه 88 گفت: از جمله شاخصه های این فتنه، شکل‌گیری و هم‌سویی محافل داخلی و خارجی با دشمنان؛ اردوکشی خیابانی و رویارویی با نظام جمهوری اسلامی که در تمامی انقلاب‌های رنگین مشهود است و عبور از قانون بود. با عدم شناخت این شاخصه‌ها نمی‌توان پشت سر فتنه را به راحتی شناخت و درک کرد چرا که افرادی در پشت صحنه طرحی را تئوریزه کردند و فعالیت‌شان تا به امروز ادامه دارد.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگذاشت حماسه 9 دی افزود: این فعالان پشت صحنه کمیته صیانت از آراء را راه انداختند و این‌گونه اعتماد مردم را هدف قرار دادند؛ البته شناخت عناصر روی صحنه آسان است اما مهمترین لایه فتنه فرماندهی آن در غرب بود و جریان فتنه با طرح ابطال انتخابات، بی‌ثباتی در کشور را دنبال کرد و یک سال در روند کشور اختلال ایجاد کرد و با هماهنگی بدنام‌ترین گروهک‌های ضد نظام و تمامی دولت‌های غربی مراکز جاسوسی سفارتخانه کارهایشان را پیش می‌بردند و بسیاری از این عناصر دستگیر و اعتراف کردند.
 
وی تصریح کرد: دشمن در فتنه 88 با تمام دارایی و سرمایش به میدان آمد چرا که در پیروزی خودشان تردید نداشتند و اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی ایران در سال 88 پایان خواهد یافت اما حماسه 9 دی تمامی نقشه هایشان را نقش برآب کرد.   
 
نایینی در ادامه تشریح فتنه 88 گفت: در بعد داخلی فتنه با سازمان تروریستی منافقین و در خارج با دول غربی پیوند خورد و وزرای خارجه آن‌ها جریان فتنه را به عنوان سرمایه معرفی کرده و تمام عیار به صحنه آمدند و دلیل این ادعا سخنان هیلاری کیلینتون است که چند هفته قبل اعلام کرد دولت آمریکا در حمایت از جریان فتنه باید آشکارتر و جدی‌تر حمایت می‌کرد اما ما باید بگوییم دولت غربی در سال 88 با تمام قوا به میدان آمد.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگذاشت حماسه 9 دی بیان داشت: غرب در فتنه دچار خطای استراتژیک شد چرا که پیش‌بینی غرب از قدرت مردم و ظرفیت نظام اشتباه بود و این چنین 9 دی محاسبات را در هم ریخت.
 
وی اظهار داشت: هدف جریان فتنه انتخابات نبود بلکه هدف آن ها انقلاب اسلامی بود چرا که در فتنه 88 رسما 400 میلیون دلار در کنگره آمریکا برای مقابله با رای ملت ایران تصویب و اوباما رسما اعلام کرد این هزینه در سه ماهه اول تمام شد.
 
نایینی تصریح کرد: حماسه 9 دی این باور را ایجاد کرد تفکر انقلاب اسلامی قدرت بزرگی برای بسیج‌گری دارد و حرکت انقلابی مردم در 9 دی اقدامی به جا و کوبنده و با شعور انقلابی بود و مدیریت مقام معظم رهبری مهمترین عامل در آفرینش 9 دی و مهار فتنه بود و پیام‌ها و بیانات عالمانه مقام معظم رهبری اثر شگفتی در جامعه داشت به طوری که بدون فراخوان عمومی حماسه 9 دی برگزار شد و هیچ رویدادی مثل حادثه عاشورا نمی‌توانست ملت را این گونه به حرکت دربیاورد.   
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگذاشت حماسه 9 دی گفت: پیام 9دی این است که در نظام جمهوری اسلامی این است که امکان فروپاشی از درون نیست.   
 
وی بیان کرد: امروزه متاسفانه برخی فتنه را انکار و حماسه 9 دی را نادیده می‌گیرند و زمانی که حمایت آشکار و عریان غرب از جریان فتنه آشکار شد مردم حماسه 9دی را خلق کردند در واقع می‌توان گفت انتخابات بستر و مقدمه فتنه شد اما شعارهای مردم در 9 دی مشخص کرد که مردم وابسته به هیچ جناحی نیستند بلکه تنها هدفشان دفاع از رهبری و انقلاب اسلامی است.   
 
نایینی هدف اصلی در ستاد ترویج و تبیین پیام 9 دی را این گونه بیان داشت: هدف اصلی این ستاد مدیریت و هماهنگی فعالیت‌های مردمی است و این که برای تولیدات رسانه‌ای،ادبی و... بسترسازی کنند در واقع باید گفت سیاست آمریکا بازتولید جریان فتنه و دامن زدن به چالش‌های قومی و مذهبی در سطح منطقه و جمهوری اسلامی ایران است به طوری که یکی از سیاستمداران آمریکا به تازگی گفته ایران بزرگترین مشکل آمریکا در بستر نرم است.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگذاشت حماسه 9 دی در رابطه با حماسه عظیم اربعین که امسال آفریده شد بیان داشت: حماسه عظیم اربعین بخشی از تحقق طرح خاورمیانه بزرگ اسلامی است در واقع اربعین حسینی تکرار حماسه 9 دی بود و این گونه تمام معادلات غرب را به هم ریخت و برگزار کنندگان حماسه 9دی امسال حماسه اربعین را آفریدند و این نشان از ظرفیت بی‌نظیر عاشوراست.
 
وی در تشریح اهم برنامه‌های پنجمین سالگرد حماسه 9 دی خاطر نشان کرد: برگزاری اولین گردهمایی عاشقان و زائرین اربعین حسینی در 9 دی در مصلی تهران، رونمایی از کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه توسط فعالین دانشجویی دانشگاه‌های تهران، برگزاری همایش میثاق روزنامه‌نگاران و دانشجویان بسیجی با ولایت با سخنرانی غلامعلی حداد عادل، صفارهرندی و سایر شخصیت های سیاسی و فرهنگی در 8 دی، همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88 که 9 دی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد و سایر برنامه‌ها و گردهمایی‌هایی که در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها به مناسبت این روز برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار