الفت در همایش ارتقاء اثر بخشی برنامه ریزی در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد

ضرورت اجرایی شدن برنامه‌های پیشگیری از جرم/ توسعه نهاد داروی برای مقابله با افزایش جرائم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اگر رسیدن به حق شاکی و مجازات درست برای متهم صورت نگیرد، برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم، عقیم خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ «محمدباقر الفت» صبح امروز یکشنبه(7 دی ماه) در گردهمایی ارتقاء اثربخشی برنامه ریزی در پیشگیری از وقوع جرم گفت: عمر معاونت پیشگیری خیلی طولانی نیست.

وی ادامه داد: یکسری فعالیت‌های سازمان یافته‌ای در پی تشکیل این معاونت از زمان ریاست بنده تاکنون جایگاه قابل قبولی از حیث اقدامات صورت گرفته، داریم اما از لحاظ معاضدت و همکاری با حوزه مقابله خیلی قابل توجه نبوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: چند سوال مطرح می‌شود که تا چه حدی باید تحمل کنیم تا حجم پرونده‌ها کاهش یابد و اساسا آرامش با اقدامات پیشگیرانه چه زمانی به جامعه بر می‌گردد؟

الفت اظهارداشت: اگر اقدامات پیشگیرانه پاسخگوی این سوالات نباشد، نمی‌تواند جای خود را باز کند.

وی افزود: دیدگاهی پیش آمده که برخی از مسئولان، این مجموعه را غیرقابل تاثیر تشخیص داده‌اند و حال آنکه ما باید سازمان را فعال کنیم و پژوهش را از حالت مطالعاتی خارج کرده و آن‌ها را عملیاتی کنیم.

الفت ادامه داد: هدف از این گردهمایی این است که بتوانیم فعالیت‌هایمان را منسجم کنیم، با برنامه کار کردن خیلی خوب است اما کار ما برنامه اجرا کردن نیست.

وی افزود: برنامه‌ها باید ما را به اهدافی برسانند ما یکسال برنامه ریزی می‌کنیم و سال تمام می‌شود و در سال بعد شروع به برنامه ریزی مجدد می‌کنیم ولی باید دید که نتایج این برنامه‌ها کجا نمایان می‌شود و مردم باید نتایج برنامه‌های ما را در مراکز اجتماعی و اقتصادی ببینند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: این جلسه باید این نتایج را در ذهن‌ها نهادینه کند که ما از معاونت اجتماعی یک اثر پیشگیری و عملیاتی می‌خواهیم و اگر اینگونه نشود فایده‌ای ندارد.

الفت اظهار داشت: اگر رسیدن به حق شاکی و مجازات درست برای متهم صورت نگیرد، برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم، عقیم خواهد ماند.

وی گفت: توسعه نهاد داوری یکی از اقدامات پیشگیری است که باید در دستور کار قرار داشته باشد ضمن این که این مساله در اراک صورت گرفت و قطعا اثرات خوبی خواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تمام گزارش‌های ما این شده است که چند جلسه با آقای فلانی داشته باشیم و اکنون این سوال مطرح است آیا توانسته‌ایم وقوع جرم را پیشگیری کنیم؟

انتهای پیام/

برچسب ها: فعالیت ، عمر ، تشکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار