حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه‌ها:

جهان امروز گرفتار جاهلیت مدرن است/ ضرورت مراقبت مرزبانان فرهنگی از القاء شبهه و فتنه در کشور

دادستان کل کشور گفت: اگر نظام شهید پرور، بصیرت آفرین و مبتنی بر دین و ارزش الهی و تربیت یافته عاشورایی و اربعین حسینی در حادثه فتنه ۸۸ نبودند، شاید نظام سلطه در کشور حاکم می‌شد، اما مردم ما در مقابله با جهل مدرن ایستادگی کردند و با تاسی به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری جواب محکمی به فتنه گران دادند.

 به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» دادستان کل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به ماموریت رسالت پیامبر(ص) اظهارداشت: خداوند در نعمت رسالت ختمیه بر بندگانش منت گذاشته و هیچ نعمتی بالا‌تر از نعمت ولایت و رسالت برای بشریت نیست.  
 
وی ادامه داد: هیچ پیامبری در ماموریت رسالتش مانند حضرت محمد(ص) اذیت و آزار ندید و با رسالتش پیوندی میان ولایتمداری و معنویت برقرار شد.  
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه موحد بودن جز در پرتو ولایت الهی تحقق نمی‌پذیرد، اظهارداشت: توحید و یگانگی جز با پیوند ولایت گسترش نمی‌یابد، پیامبر(ص) نظامی را می‌خواهد برقرار سازد که براساس توحید صالح، نفی عبودیت غیرخدا و نظام عدل گستر باشد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در نظام مدینة النبی پیامبر همواره در جهت احیاء مکارم اخلاق تلاش می‌کرد و در برابر غیر خداوند و هوای نفس ایستادگی می‌کرد، چرا که پیامبر همواره می‌خواست که انسان اسیر نفس و اسیر دنیا نشود و دنیا را برای آخرت ببیند.  
 
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه جاهلان در مقابله با نظام عادلانه پیامبر همواره ایستادگی می‌کردند تصریح کرد: این جاهلان همواره به دنبال تضییع حقوق انسان‌ها و رذیلت‌های اخلاقی بودند و امروزه می‌بینیم که گرفتار جاهلیت مدرن هستیم، چرا که همین جاهلیت قدیم امروزه با روش‌های مدرن و با مولفه‌های دانش، فناوری و سلاح‌های هسته‌ای به میدان آمده است.  
 
وی افزود: به دنبال جریان جاهلیت مدرن امنیت جامعه به خطر می‌افتد و این امنیت از مردم سلب می‌شود و حقوق انسان‌ها ضایع شده و بد‌ترین جنایت‌ها به دست اینجاهلان صورت می‌گیرد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه جاهلان مدرن با سلاح، قدرت، پول و رسانه خود را بر جوامع حاکم می‌کنند، اظهارداشت: پس از جنگ جهانی دوم طبق آمارهای به دست آمده فقط در طول ۳ هفته ما در جهان جنگ نداشتیم و همیشه در تمام عالم جنگ بوده و در این جنگ‌ها همواره دست نظام سلطه و آمریکا نقش داشته است و هزینه نظامی ۶۰۰ میلیون دلاری گواه بر سلطه‌گری آمریکاست.  
 
دادستان کل کشور با اشاره به نظام نبوی اظهارداشت: در این نظام باید الگویی را در مقابله با هنجارشکنی مستقر کرد و این هنجار می‌تواند مبتنی بر فرهنگ، اقتصاد و سیاست باشد، چرا که تنها راه سعادت جامعه سبک زندگی نبوی، علوی، حسینی و فاطمی، حسنی است.  
 
وی افزود: این سبک زندگی در روابط فردی و اجتماعی باید حاکم شود و در بینش، گرایش و کنش باید عملیاتی شود. آنچه که امروز شاهد هستیم این است که در کشور تهاجم و شبیخون فرهنگی به وجود آمده و ما را از فرهنگ نبوی دور ساخته است.  
 
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به دنبال گسترش تهاجم فرهنگی در کشور اظهار داشت: امروزه ما آثار تهاجم را در کشور می‌بینیم که جامعه به سمت سکولاریزه شدن می‌رودو این زنگ خطری برای مردم ماست.
 
وی با بیان اینکه امروزه مرزبانان ما فقط در جغرافیا محدود نمی‌شوند گفت: امروزه ما باید دیده‌بان و مرزبانان فرهنگی داشته باشیم که در مقابله با گسترس فرهنگ دشمن و رخنه آن در جامعه بایستند، متاسفانه امروزه فضای مجازی در کشور میدان حضور دشمنان و القای شبهه، تردید و فتنه شده و امنیت اخلاقی جامعه را به خطر انداخته است و این بستر مناسبی برای ارتباط گیری میان جامعه ما و دشمنان است.  
 
وی افزود: در کنار بهره بردن از حسن استفاده از فضای مجازی باید نسبت به خطرات آن نیز مراقب بود، چرا که مقام معظم رهبری بر این امر تاکید داشتند که اگر فراغت بال داشتند، مدیریت این مجموعه را برعهده می‌گرفتند، بنابراین مرزبانان فرهنگی‌مان باید اجازه ندهند که فکر و اعتقاد مردم مورد تهدید قرار بگیرد.  
 
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به حوزه اقتصاد نیز گفت: ما نباید اجازه دهیم که مواد مخدر در جامعه وارد شود، امروزه باید برخورد عبرت آموزی با قاچاقچیان انجام شود و اراده جدی نظام این است که نسبت به قاچاقچیان برخورد جدی خواهد کرد و نسبت به این جانیان عقب نشینی نخواهد کرد.  
 
دادستان کل کشور اضافه کرد: ما باید در فرهنگ سیاسی، اقتصادی و همچنین در سیاست داخلی و بین‌المللی‌مان فرهنگ قرآنی را نهادینه سازی کنیم.  
 
وی افزود: کسانی که می‌خواهند آمر به معروف و ناهی از منکر باشند باید فقط از خداوند بترسند، چرا که فقط بدون واهمه داشتن از او می‌توان به نتایجی رسید و پیامبر(ص) همواره در مقابل زورگویی‌ها و ناعدالتی‌ها ایستادگی می‌کرد و مقام معظم رهبری نیز در مقابل نظام سلطه می‌خروشید و این‌‌ همان مشی اولیای دین است و باید مدیریت اسلامی، اجرایی و قضایی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد وجود داشته باشد، چرا که یک اصل اساسی است.  
 
حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به فتنه ۸۸ اظهار داشت: از دشمن هرگز نباید واهمه داشت و در مسیر حق خواهی و عدالت باید گام بر داشت، اگر دلدادگی مردم، بصیرتشان و هدایت حکیمانه رهبری نبود، سران سلطه و کفری که در این حادثه به صحنه آمده بودند خرسند می‌شدند و وضعیت کشور ما امروز اینگونه نبود.  
 
دادستان کل کشور تصریح کرد:  اگر نظام شهید پرور، بصیرت آفرین و مبتنی بر دین و ارزش الهی و تربیت یافته عاشورایی و اربعین حسینی در حادثه فتنه ۸۸ نبودند، شاید نظام سلطه در کشور حاکم می‌شد، اما مردم ما در مقابله با جهل مدرن ایستادگی کردند و با تاسی به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری جواب محکمی به فتنه گران دادند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادستان ، کل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار