معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی گفت: هم اکنون 10 درصد مراکز درمان و بازتوانی بهزیستی کشور ویژه زنان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،«مسعود روشن پژوه» عصر شنبه در دیدار از پایگاه های کارزار رسانه ای پیشگیری از سوء مصرف شیشه در شهرکرد افزود: در چند سال اخیر میزان مصرف مواد مخدر در بین زنان رواج بیشتری پیدا کرده که این مسئله برنامه ریزی برای درمان این تقویت کرده است.

وی گفت: هم اکنون دو هزار و 400 مرکز درمان و بازتوانی معتادان در کشور فعال است که از این تعداد 900 مرکز میان مدت، 19مرکز درمان اجتماع محور و 120مرکز (dic) مراکز کاهش آسیب فعال است و مابقی مراکز بلندمدت است.

روشن پژوه اظهار کرد: سال گذشته 500 هزار نفر به این مراکز برای درمان اعتیاد مراجعه کردند که این میزان در نیمه اول امسال 300هزار نفر بوده است.

وی گفت: در استان چهارمحال وبختیاری 16 مرکز میان مدت و شش مرکز سرپایی معتادان فعال است.

روشن پژوه از افزایش و گرایش چند مصرفی مواد مخدر در جامعه خبرداد وگفت: گرایش به مصرف شیشه در بین انواع مواد مخدر بیش از دیگر انواع مواد مخدر رو به افزایش است و براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمان بهزیستی 20 تا30 درصد مراجعه کنندگان به این مراکز مصرف شیشه داشته اند.

وی از اجرای طرح شیوع شناسی مواد مخدر با همکاری بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خبردادوگفت: اجرای این طرح در مرحله مقدماتی است و تا پایان امسال کار شیوع شناسی مصرف موادمخدردر کشور انجام می شود.

روشن پژوه ازراه اندازی دو مرکز درمان کودکان معتاد زیر 18 سال در زاهدان خبر داد و گفت:در صورت اجرای موفق، این طرح در سراسر کشور اجرا می شود.

55 پایگاه ثابت و سیار برای اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از سوء مصرف شیشه در چهارمحال وبختیاری از امروز تا 13دی ماه فعال شده است.
/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.