"خانه کشتی" فارس قرار بود در مدت 2 سال به بهره برداری برسد اما پس از گذشت 8 سال کشتی گیران همچنان منتظر بهره برداری از آن هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ با آغاز ساخت خانه کشتی شیراز در سال 1385، کشتی گیران فارسی امیدوار بودند فرصت مناسبی برای پیشرفت ورزشکاران این رشته ملی فراهم شود اما پس از گذشت 8 سال، ناتمام رها شده و کشتی گیران همچنان منتظر بهره برداری از آن هستند.

شاهرخی دبیر هیات کشتی فارس گفت: در سال 1386 قرارداد ساخت سالن ورزشی خانه کشتی در قالب قراردادی به مبلغ بیش از 171 میلیارد ریال با شرکت توسعه و تجهیز منعقد شد.

اما کمبود اعتبار لازم از مشکلاتی است که عملیات ساخت خانه کشتی و بهره برداری از آن را به تعویق انداخته است.

وی افزود: فضایی که کلا برای این سالن استفاده شده 3 تشک کشتی در ابعاد 12 در 12 برای مسابقات رسمی کشوری است و حدودا می توان گفت این سالن 400 متر فضای مفید مسابقاتی خواهد داشت و بقیه سکوی تماشاچی و دیگر امکانات جانبی است.

این مسوول ادامه داد: در بازدیدی که به اتفاق آقای خادم، عرب و کمانه مدیر کل ورزش و جوانان فارس از خانه کشتی شیراز صورت گرفت، عنوان شد از نظر امکانات در حد انتظار نیست و سالن با چنین شرایطی امکان برگزاری مسابقات بین المللی در آن وجود ندارد حتی نمی توان مسابقات کشوری را در آن برگزار کرد.

نبود یک خوابگاه و سالن بدنسازی در کنار این سالن، نداشتن پارکینگ، وجود خیابانی کم عرض در جلوی آن و موقعیت سنجی این مکان در آینده می تواند مشکل ساز شود.

شاهرخی همچنین وجود غیرقانونی و اشتباه شیشه در اطراف محوطه تشک های کشتی و انعکاس نور آفتاب در روی تشک کشتی هنگام برگزاری مسابقه در روز را از دیگر مشکلات خانه کشتی شیراز عنوان کرد.

دبیر هیات کشتی فارس افزود: در صورتی که این مشکلات برطرف نشود پیش بینی ما این است که بتوانیم تنها مسابقات استانی مان را در آن برگزار کنیم و سالن تمرینی مان باشد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری خانه کشتی شیراز 850 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است ادامه داد: با مکاتبه ها و پیگیریهایی که شده پیمانکار تکمیل طرح را تا بهمن ماه امسال وعده داده است اما در بازدیدی که اخیرا انجام شد احتمال تکمیل این طرح تا پایان امسال بعید است.

این مقام مسوول با بیان اینکه استان فارس و شیراز از نظر امکانات کشتی بسیار بسیار ضعیف و فقیر واقع شده است گفت: امیدواریم که حداقل این خانه کشتی برای تمرینات آینده اثر مطلوبی داشته باشد.

صبوری از پیشکسوتان کشتی فارس گفت: اگر چنین سالن و امکاناتی برای هیات کشتی فراهم شود قطعا در آینده ای نزدیک می توانیم نفرات زیادی همچون امید نوروزی را به جامعه ورزش فارس و کشور معرفی کنیم.

کشتی یکی از قدیمی‌ترین و فراگیرترین ورزش‌های کشور است و فارس از استانهای مستعد در پرورش ورزشکارانی در این رشته پهلوانی از گذشته های دور بوده است به طوری که ورزشکاران با تمام مشکلات و کمبودها در این رشته ورزشی، باز هم از موفق ترین ورزشکاران هستند و قرار دادن امکاناتی همچون سالن خانه کشتی در اختیار آنها باعث شکوفایی این استعدادها و رشد و پیشرفت هر چه بیشتر این ورزش پرافتخار کشور و استان فارس می شود.

شاهرخی دبیر هیات کشتی فارس بیان کرد: 148 کشتی گیر در قالب 18 تیم از این استان به مسابقات کشوری اعزام شدند که حاصل کار آنها در مسابقات کشوری علاوه بر کسب 7 مقام اول تا سوم تیمی کشور، 57 مدال طلا، نقره و برنز را برای استان به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به اینکه 85 کشتی گیر فارس در تمام رده های سنی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند افزود: 22 کشتی گیر پس از اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی توانستند 12 مدال طلا، 2 نقره و 4 برنز کسب کنند.

این مسوول ادامه داد: در بعد آموزشی 13 کلاس توجیحی داوری داشته ایم و توانسته ایم داوران بین المللمان را از 4 داور به 5 داور افزایش دهیم.

قرار است 5 کشتی گیر آزاد و فرنگی از فارس در پیکارهای بین المللی جام تختی شرکت کنند و همچنین 3 کشتی گیر هم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در پیکارهای جام جهانی دعوت شدند.

شاهرخی بیان کرد: آقایان امید نوروزی، گرایی، حمید زارع، پوریا عباسی و کشاورز برای حضور در مسابقات بین المللی جام تختی دعوت شده اند.

وی افزود: 2 نفر از پیشکسوتان فارس آقایان منصور حقیقت دوست و عبدالرضا رستگاری در مسابقات جهانی حضور داشتند و این 2 نفر هم به مدال طلا دست یافتند.

گزارش از مژده عینی

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سرنوشت ، خانه ، کشتی ، ابهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.