مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به رشید قارچ گونه سایت‌های جعلی به عنوان نشریات معتبر، باید این مسئله در سطح کلان رسیدگی شود.

مظفر شریفی مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به وجود تقلب‌های علمی در دانشگاه‌های کشور، متاسفانه هم اکنون شاهد رشد قارچ گونه سایت‌های جعلی با عنوان نشریات معتبر در فضای مجازی هستیم. 

وی افزود: شکل و ظاهر این سایت‌ها طوری است که از نظر ظاهر هر دانشجویی را که جهت ثبت مقاله اقدام می‌کند به سمت خود می‌کشاند به طوری که شبیه یک مجله معتبر ساخته شده است. 

شریفی تصریح کرد: متاسفانه با وجود عدم مدیریت در فضای مجازی هیچ آماری از وجود چنین سایت‌ها در وجود ندارد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر رسیدگی‌های صورت گرفته جهت بررسی چنین سایت‌هایی اظهار داشت: رسیدگی برای این سایت‌ها باید در سطح کلان کشور یعنی ارگان‌هایی چون نیروی انتظامی و مجلس و دولت صورت گیرد. 

شریفی تصریح کرد: البته با توجه به اینکه این سایت‌ها مخاطبینی از قشر دانشجویان و اساتید دارد در داخل وزارت علوم، بررسی‌هایی جهت شناسایی صورت می‌گیرد. 

وی در ادامه گفت: البته این مسئله نیازمند توجه و بررسی بیشتر تمامی اقشار دانشگاهی در کشور است، چنانچه لیستی که از سوی وزارت علوم از سایت‌های غیر مجاز شناسایی می‌شود و باید در هیئت‌های ممیزه دفاع دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی اعلام شود و در صورت استفاده دانشجو از این سایت هیچ امتیازی برای دانشجو در نظر گرفته نشود. 

شریفی خاطر نشان کرد: این طرز برخورد به صورت غیر مستقیم می‌تواند تاثیر گذار باشد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار