مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی پژوهشی معاونت پژوهشی وزارت علوم گفت: نشریات دانشگاهی در صورت دارا نبودن شاخص‌های وزارت علووم، لغو اعتبار می‌شود.

مظفر شریفی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در طول یک سال گذشته تاکنون بحث اصلی در دولت یازدهم بر توسعه کمی بوده و رویکرد ما ارتقاء کیفیت بوده که البته در این رابطه امور پژوهش و فناوری وزارت علوم گامهایی را در جهت ارتقا کیفیت برداشته است.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت های معاونت پژوهشی وزارت علوم ارتقا کیفیت نشریات و برگزاری کارگاه‌های ترویج استاندار نشریات دانشگاهی است.

شریفی تصریح کرد: طرح نظارت قوی بر نشریات علمی و پژوهشی و ترویجی در سال 93 و 94 مورد بررسی قرار می گیرد، چنانچه نشریات دانشگاهی زیره ذره‌بین نظارتی معاونت پژوهشی وزارت علوم با چهارچوب استاندارد قرار دارند.

وی اظهار داشت: نظارت بر نشریات دانشگاهی هم به لحاظ مقررات، هم کیفیت و شاخص‌ها به طور مشخص تعیین شده است، چنانچه اگر نشریات این شاخص‌ها را نداشته باشند در ابتدا تذکر و سپس میزان اعتبار علمی آن کاهش و یا حتی لغو اعتبار می‌شود.



انتهای پیام/
  
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار