مجوز نشریاتی که به دلایلی از جمله ضعف و کاستی مورد تصحیح قرار نگرفته‌اند، لغو می‌شود.

مظفر شریفی مدیر کل دفتر پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: نشریات دانشگاهی با توجه به شاخص‌های معینی و البته طراحی یک سامانه و توسط گروه‌های تخصصی مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قبلا این نشریات مورد ارزیابی و نظارت قرار نمی‌‌گرفتند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته نشریات دانشگاهی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند اما هم اکنون با توجه به کارگروها و با سرعت بالاتر و البته شاخص‌های بیشتری این نشریات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد چنانچه هم اکنون توجه بیشتری به نشریات انجمن‌های علمی و قطب‌های علمی شده است.

شریفی تصریح کرد: هم اکنون 1004 نشریه در کمیسیون نشریات وزارت علوم دارای اعتبار علمی هستند که این نشریات در رشته‌های مختلف و از انجمن‌های علمی و سایر مراکز آموزش عالی است.

وی اظهار داشت: نشریات دانشگاهی طی ارزیابی و نظارت مورد بررسی قرار گرفته و ضعف و کاستی‌های آن‌ها طی مکاتباتی بیان می‌شود چنانچه اگر نشریه‌ای به هر دلیل دارای ضعف بوده و آن ضعف از بین نرفت طبق چارچوب آیین نامه و مقررات لغو می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار