یک دیپلمات پاکستانی گفت: اسلام‌آباد و کابل به خوبی درک کرده‌اند که تروریسم و طالبان دشمن مشترک دو کشور هستند که نه تنها به مردم این کشورها بلکه به روابط دولت‌های دو کشور نیز آسیب می‌رسانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"نذرعباس"، دیپلمات باتجربه و معروف پاکستانی و سفیر این کشور در کشورهای بلغارستان،‌ رومانی و قرقیزستان اظهار داشت: گسترش روابط دوستانه پاکستان با افغانستان تأثیرات مثبتی در منطقه دارد.
 
وی افزود: روابط دوستانه و پایدار اسلام‌آباد-کابل نقش موثری برای برقراری امنیت در منطقه دارد و باعث رونق اقتصاد و تجارت در منطقه خواهد شد.
 
این دیپلمات پاکستانی اذعان کرد: برخی سیاست‌های غلط دو کشور باعث بی‌اعتمادی بین پاکستان و افغانستان شد که مشکلات زیادی به وجود آورد اما زمان آن رسیده که این روند تغییر کند.
 
نذر‌عباس گفت: بعد از آغاز جنگ در افغانستان بارها دو کشور یکدیگر را به نقض قوانین مرزی متهم کردند و در برخی موارد برای مبارزه با تروریسم با هم متحد شدند اما هرگز برای گسترش روابط پایدار تلاش نکردند.
 
وی افزود: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید افغانستان به نظر می‌رسد اشرف‌غنی و عبد‌الله برای مبارزه با تروریسم مصمم هستند و سعی دارند برای برقراری امنیت در منطقه با سایر کشورها از جمله پاکستان همکاری کنند.
 
دیپلمات پاکستانی تأکید کرد: راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان بعد از حادثه تروریستی پیشاور 2 بار به کابل سفر کرده است و شیر محمد کریمی فرمانده ستاد مشترک افغانستان نیز به اسلام‌آباد سفر کرد که این امر نشان دهنده تغییرات مثبت در روابط پاکستان و افغانستان همچنین تلاش برای توافقات دوجانبه می‌باشد.
 
نذر عباس تصریح کرد: به نظر می‌رسد پاکستان و افغانستان به خوبی درک کرده‌اند که تروریسم و طالبان دشمن مشترک دو کشور هستند که نه تنها به مردم این کشورها بلکه به روابط دولت‌های دو کشور نیز آسیب می‌رسانند.
 
وی افزود: مصمم بودن پاکستان و افغانستان برای مبارزه با تروریسم نه تنها برای این کشورها بلکه برای همه کشورهای منطقه مفید خواهد بود.
 
به گفته نذر عباس گسترش روابط تجاری-اقتصادی بین چین، هند، ایران، پاکستان و افغانستان یک قطب اقتصادی قدرتمند در منطقه را تشکیل می‌دهد که باعث رونق تجارت در منطقه و کاهش گرانی خواهد شد.
 
دیپلمات پاکستان تأکید کرد: در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که پیشرفت اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است که لازمه آن امنیت و آرامش در منطقه می‌باشد و نقش پاکستان همچنین افغانستان در این زمینه بسیار مهم است.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.