پهپادهای آمریکایی مواضع طالبان در "پاکستان" را هدف قرار دادند

بر اثر حمله پهپادهای آمریکایی به مخفی‌گاه قاری عمران از رهبران طالبان پنجابی 7 شبه نظامی کشته شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، امروز (جمعه) بر اثر 2 حمله پی در پی پهپادهای آمریکایی به وزیرستان شمالی مواضع طالبان پنجابی هدف قرار گرفت که بر اثر آن 7 شبه نظامی کشته شدند.
 
طبق این گزارش مخفی‌گاه طالبان پنجابی که هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفته محل استقرار قاری عمران رهبر مشهور طالبان می‌باشد.
 
بر اساس این گزارش در حمله به مقر قاری عمران در یک حمله 4 شبه نظامی و در حمله دوم 3 شبه نظامی کشته شدند.
 
شاهدان عینی عنوان می کنند پهپادهای آمریکایی حتی بعد از هدف قرار دادن مواضع طالبان به پرواز خود بر فراز آسمان وزیرستان شمالی ادامه دادند.
 
گفته می‌شود طالبان اجساد کشته شدگان این حادثه را از آوار بیرون کشیده و به همراه خود برده‌اند.
 
گفتنی است 3 شبه‌نظامی که در حمله دوم پهپادهای آمریکایی کشته شده‌اند ازبک می‌باشند.
 
منابع رسمی کشته شدن قاری‌عمران در حمله پهپادهای آمریکایی را تأیید نکردند و اطلاعاتی درباره تعداد زخمی‌‌های این حمله به دست نیامده با این وجود منابع خبری اعلام کردند ممکن است تعداد کشته‌شدگان افزایش پیدا کند.
 
گفتنی است بعد از حمله طالبان به مدرسه متعلق به ارتش در پیشاور راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان با سفر به افغانستان برای مبارزه مشترک با تروریسم به رایزنی با مقامات آمریکایی و افغان پرداخت
 
شریف در سفر خود به افغانستان با فرمانده آیساف ملاقات و بر مبارزه مشترک با تروریسم تأکید کرد.
 
گفتنی است پهپادهای آمریکایی چندی پیش نقاط مرزی افغانستان و پاکستان را هدف قرار دادند که ملا‌فضل‌الله رهبر طالبان از این حمله جان سالم به در برد.
 
نخست وزیر پاکستان در سفر خود به آمریکا از اوباما خواست تا به حملات پهپادی در مناطق قبایلی این کشور پایان دهد اما طبق گزارشات منتشر شده، آمریکا هیچ تعهدی برای پایان دادن به این حملات نداده است.
 
حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان که پس از به قدرت رسیدن باراک اوباما در سال 2009 افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت تاکنون باعث مرگ شمار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه شده است.
 
این موضوع موجب اعتراضات پی در پی مقامات اسلام‌آباد شده و احساسات ضد آمریکایی را در پاکستان به‌شدت افزایش داده است
انتهای پیام/ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار