افراد مقاوم در موقعیت‌های استرس‌زا ویژگی‌های شخصیتی مهمی را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از کشفیات مهم در زمینه استرس، کشف شخصیت‌های مقاوم در موقعیت‌های استرس‌زا است. یافته‌ها حاکی از آن  است که این افراد علی‌رغم این که در موقعیت‌های استرس‌زا عدیده‌ای قرار می‌گیرند. میزان کمی از انواع بیماری‌های مرتبط با استرس را نشان می‌دهند.

بر این  اساس متین‌السادات نصری مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: افراد مقاوم در برابر فشار روانی در موقعیت‌ها و رویدادهای زندگی خود کنترل دارند آنها بر این باورند که می‌توانند در مسیر رویدادها تاثیر بگذارند.

وی افزود: افراد مقاوم در برابر هر آن چه که انجام می‌دهند از امور شغلی یا خانواده و حتی سرگرمی و یا فعالیت‌های اجتماعی احساس تعهد و مسئولیت دارند بدین معنا که خود را متعهد می‌دانند تا از یک موقعیت استرس‌زا، موقعیتی به وجود آورند که منجر به رشد و بالندگی آنها شود.

وی  بیان داشت: این گونه افراد از توان مبارزه‌طلبی بالایی برخوردارند. تفکر مبارزه‌طلبی براین باور متکی است که تغییر و ثبات مسیر زندگی است.

این مشاور در پایان گفت: موارد ذکر شده سنگ بنای فلسفی این افراد را در مواجه با موقعیت‌های استرس‌زا تشکیل می‌دهد و آن چه که انها را در این مسیر مقاوم می‌کند  روش‌های مقابله و افکار کارآمد آنهاست.

گفتنی است با توجه به آن که افراد مقاوم در برابر فشارهای روانی مقاوم‌ترند، نسبت به سایر افراد کمتر مستعد بیماری می‌شوند و در نتیجه دارای سلامت جسمی روانی مناسب‌تری هستند و همچنین کنترل بیشتری بر زندگی خود دارند و غیره پس شما هم می توانید با آموزش و تمرین های مکرر صحیح جزء این دسته افراد باشید، فقط اگر بخواهید ....

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/
برچسب ها: مقاوم ، شخصیت ، ویژگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار