مسابقه علمی و فرهنگی افغانستان شناسی دیروز در استانهای خراسان رضوی و مرکزی برگزار شد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری سومین دوره این مسابقات در مشهد گفت: هر ساله با توجه به سیاست های ابلاغی امور اتباع وزارت کشور جشنواره مسابقات افغانستان شناسی با هدف آشنایی دانش آموزان و دانشجویان پناهنده در خراسان رضوی با تاریخ، جغرافیا، آداب ورسوم کشور افغانستان برگزار می شود.

عجمی افزود: افراد برتر این مسابقات به رقابت های قهرمانی کشور به میزبانی اصفهان اعزام می شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان هم در این مراسم گفت: از مسولان ایران تشکر می کنم که با برگزاری این جشنواره ها گام مهمی برای آشنایی مردم، دانش آموزان ودانشجویان کشورم با فرهنگ افغانستان برمی دارند.

صدیقی گفت: با توجه به مشکلاتی که در افغانستان وجود دارد امیدواریم روزی بتوانیم از این ظرفیت بزرگ که در جمهوری اسلامی ایران آموزش دیده اند بهره ببریم.

جشنواره افغانستان شناسی با حضور 1200 دانش آموز و دانشجوی دختر و پسر به مدت دو روز در اردوگاه فرهنگی و تفریحی ثامن الائمه مشهد برگزار می شود.

در استان مرکزی هم مسابقه افغانستان شناسی استان مرکزی با حضور 500 دانش آموز و دانشجوی پناهنده در شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان امروز در اراک برگزار شد.

در این مسابقه اطلاعات تبعه افغان مقیم استان مرکزی درباره آداب و رسـوم ، لبـاس ، غـذاهای محلی
و دستاوردهای کشور افغانستان ارزیابی می شود.

مشاور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجه وزارت کشور در این همایش گفت:هدف از برگزاری مسابقه ی افغانستان شناسی آشنا سازی نسل دوم و سوم پناهندگان افغان با وطن خویش می باشد و در میان دانش آموزان راهنمایی، دبیرستان و دانشجویان پناهنده افغان در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

محسنی افزود: این مسابقات در 3 مرحله استانی، کشوری و نهایی برگزار می شود.

وی گفت: هم اکنون50 هزار تبعه عراق و یک میلیون تبعه افغان در کشور اقامت دارند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.