نایب رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران در زمینه بانوان گفت: بانوانی که در آزمون‌ها موفق به دریافت نمره قبولی شوند می‌توانند در باشگاه‌های بدنسازی مشغول فعالیت شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌ مریم وطن دوست به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد:

*سابقه تحصیلات و مسئولیت خودتان را در فدراسیون بیان فرمایید.

من دارای مدرک دکتری فیزیولوژی ورزشی، گرایش قلب و عروق از دانشگاه خوارزمی هستم و در حال حاضر به عنوان نایب رئیس فدراسیون در زمینه بانوان در حال فعالیت می باشم.

*چگونه و از چه زمانی به این سمت منسوب شدید؟

بر اساس نیازی که فدراسیون در این زمینه داشت و با معرفی آقای نصیرزاده سرپرست فعلی کمیته آموزش، این مسئولیت را قبول نمودم و به طور رسمی از تاریخ 3 شهریور ماه 93 کار خودم را شروع کردم.

*از زمان قبول این سمت تا کنون چه اقداماتی را انجام داده اید؟

از جمله اقداماتی که تا به حال انجام شده می توان به تعیین و تفهیم مسئولان بانوان در تمامی هیئت‌های استان‌های کشور، تعامل با دیگر فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی، برگزاری چند دوره آموزش مربیگری، ایجاد کمیته هایی جهت بازرسی نامحسوس از باشگاه های بانوان در سراسر کشور جهت ارزیابی کیفی و کمی آنها اشاره کرد.

*آیا برنامه‌ای هدفمند برای جذب بانوان دارای صلاحیت و صدور مجوز مربیگری برای آنها تدوین شده است؟

اولین قدمی که در این راستا برداشته شده سنجش افراد متقاضی است. تا کسانی که از صلاحیت لازم برخوردار نیستند در این دوره‌ها وارد نشوند و تنها نفرات ورزشکار، با تجربه و به ویژه تحصیل کرده بتوانند در این دوره‌ها شرکت نمایند و از همین رو یک آزمون ورودی طراحی شده است که در این آزمون متقاضیان از لحاظ نوع بدن، آمادگی جسمانی و سطح دانش مورد ارزیابی قرار می گیرند.

*چند دوره آموزش مربیگری تا به امروز برای بانوان برگزار شده است؟

تا کنون 3 دوره آموزش مربیگری برگزار شده که 2 دوره آن در استان تهران و یک دوره آن در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است و برای نفراتی هم که موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند کارت مربیگری درجه 3 صادر شد. البته 7 استان هم آزمون ورودی را برگزار کرده اند.

*بانوان پس از ثبت نام و قبولی در آزمون ورودی چه مراحل و دوره هایی را طی می کنند؟

افرادی که در آزمون ورودی قبول می‌شوند وارد دوره دروس عمومی شده و بعد از گذراندن این دوره و قبولی در آزمون مربوطه مجوز شرکت در دوره دروس فنی و تخصصی را پیدا می کنند. پس از سپری کردن دوره دروس فنی و تخصصی دوره عملی را طی می کنند و بعد از آن آزمون دوره فنی و تخصصی و به موازات آن آزمون دوره عملی را پشت سر می گذارند و در نهایت بانوانی که در این آزمون‌ها موفق به دریافت نمره قبولی شوند به کار آموزی اعزام خواهند شد و مدت مشخصی را در باشگاه‌های بدنسازی مورد تایید فدراسیون جهت کسب تجربیات لازم به فعالیت خواهند پرداخت.

*مدت گذراندن این مراحل چقدر است؟

یک روز آزمون ورودی، 5 روز دوره دروس عمومی، 5 روز دوره دروس فنی و تخصصی، 2 روز آزمون فنی و تخصصی به همراه آزمون عملی و یک ماه هم دوره کار آموزی به طول خواهد انجامید.

*مجوزهایی که صادر می شود دارای چه مدت اعتباری است؟

این مجوزها دارای 2 سال اعتبار پس از تاریخ صدور می باشند. البته کسانی که موفق به دریافت مدرک مربیگری می‌شوند باید هر 6 ماه یک بار در دوره‌های باز آموزی که فدراسیون در این زمینه برگذار می‌کند شرکت نمایند تا مجوز آنها همچنان دارای اعتبار باشد.

در آخر وی از انتشار نشریه فدراسیون در 2 بخش آقایان و بانوان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
درسا
۰۱:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام خسته نباشيد ... من 17 سال دارم و يك ساله شروع به كار كردم ..خيلي دوست دارم كارت مربيگري داشته باشم و براي خودم كاره اي بشم ... هيچ راهي نداره واسه من كه زودتر كارت بگيرم ؟؟
آخرین اخبار