سیاستمدار پاکستانی گفت: امکان ندارد ما شبه‌نظامیانی را در خاک خود پرورش دهیم و آنها به سایر کشورها آسیب نرسانند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سناتور فرحت الله بابر سخنگوی حزب مردم پاکستان اظهار داشت: نباید اجازه دهیم از خاک پاکستان برای حمله به سایر کشورها استفاده شود.
 
بابر عنوان کرد: امکان ندارد ما شبه‌نظامیانی را در خاک خود پرورش دهیم و آنها به سایر کشورها آسیب نرسانند.
 
وی تأکید کرد: اگر ما بخواهیم تروریست‌ها را در خاک افغانستان تعقیب کنیم هند نیز با استفاده از این بهانه می‌تواند ادعا کند که اجازه دارد شبه نظامیان را در خاک پاکستان تعقیب کند.
 
سخنگوی حزب مردم پاکستان تأکید کرد: گرچه سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر در امور بین‌الملل خبر منتشر شده در رسانه‌ها را تکذیب کرد اما انتشار این خبر که وی گفته نباید علیه شبه نظامیانی که به پاکستان آسیب نمی‌رسانند وارد عمل شد نشان می‌دهد ما در گذشته از این سیاست غلط پیروی کرده‌ایم.
 
بابر گفت: مولانا عبد العزیز امام جماعت مسجد لعل باید از این مسجد اخراج شود و حامیان طالبان در داخل کشور مسئول عملیات تروریستی پیشاور هستند و فعالیت آنها باید متوقف شود.
 
وی تقاضا کرد به قوانینی که در سال 2013 تصویب شده بود عمل و از فعالیت گروه‌های تروریستی که با استفاده از نهادهای کمک به مردم به حیات خود ادامه می‌دهند جلوگیری شود.
 
بابر تأکید کرد: سیاست جهادی پاکستان باید تغییر کند و شبه نظامیان نباید در خاک افغانستان تعقیب شوند.
 
سخنگوی حزب مردم پاکستان گفت: اگر از هم اکنون به صورت جدی علیه تروریسم وارد عمل نشویم تاریخ هرگز ما را نخواهد بخشید باید تلاش کنیم کشوری که به اسم اسلام و مذهب به وجود آمده به بهانه حمایت از اسلام نابود نشود.
 
وی افزود: حادثه پیشاور سبب شده برای اولین بار مردم پاکستان علیه تروریسم متحد شوند بنابراین باید از این فرصت برای ریشه‌کن کردن شبه‌نظامیان استفاده کنیم.
 
به گفته بابر، اگر کسی درباره مبارزه با طالبان مشکوک بود باید بعد از حادثه پیشاور در زمینه ریشه کن کردن این گروه اطمینان پیدا کرده باشد.
 
سخنگوی حزب مردم پاکستان افزود: شکی نیست که طالبان خود را مسلمان می‌دانند و تلاش دارند با برپایی خلافت اسلامی پاکستان را به تباهی بکشانند.
 
وی افزود: نظر طالبان با نظر بوکو حرام در نیجریه و داعش در سوریه و عراق همچنین گروه الشباب در کنیا تفاوتی ندارد.
 
بابر تصریح کرد: افرادی مانند مولانا عبدالعزیز که پشتیبان جریان افراط هستند باید مجازات شوند.
 
بابر گفت: باید یک لیست از مدرسه های دینی که افراط‌گرایی را تبلیغ می‌کنند تهیه و علیه آنها وارد عمل شد.
 
فرحت‌الله بابر بیان کرد: در گذشته عملیات‌های زیادی علیه شبه نظامیان انجام شده و ادعا می‌شود تعداد زیادی از آنها کشته شده‌اند اما هویت کشته شدگان فاش نمی‌شود بنابراین باید برای شفافیت عملیات علیه تروریست‌ها هویت آنان فاش شود.
انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار